Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
22. april 2022 - 13:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GetLastRow - Google spreadsheet

Hej Eksperter,

Jeg har fundet følgende kode på nettet og den indsætter også en ny row/række.

Problemet er, at den indsætter den under "knappen". Jeg har brug for, at den skal indsætte den nye row/række efter den sidste. Har prøvet at teste med getLastRow, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der kan hjælpe?

--

const addRowAtMax = () => {
  let maxValue = 0
  let maxRow = addRowAtMax
  const sh = SpreadsheetApp.getActiveSheet()
  const values = sh.getSheetValues(1, 1, -1, 1).forEach( (cell, row) => {
    if(cell[0] > maxValue) {
      maxValue = cell[0]
      maxRow = row
    }
  })
  sh.insertRowsAfter(maxRow + 1, 1)
}

--

God dag :-)
Mvh Rickie
Avatar billede tjp Mester
22. april 2022 - 14:26 #1
Tænker at du har postet i forkerte kategori - den skulle nok have været under javascript... 🤔
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
22. april 2022 - 14:55 #2
Ahh! Sorry. Tak for svar