Avatar billede arnepedersen Forsker
12. juli 2023 - 10:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HARMAN KARDON CITATION MULTIBEAM 700 problem.

Kan jeg komme i kontakt med en af Jer der har en HARMAN KARDON CITATION MULTIBEAM 700?
Jeg har problemer med lyden på både TV, og ved afspilning fra min IPhone når jeg streamer musik fra Yousee.

Håber på at en af Jer kan hjælpe mig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juli 2023 - 12:56 #1
Definer "problemer med lyden".
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. juli 2023 - 15:07 #2
Ja, for det første kommer lyden ikke med de samme når jeg tænder for TV et. Og når jeg skifter kanal går der også noget tid inden lyden kommer.
For det andet er lyden rigtig meget høj når jeg streamer musik fra min iphone. Og når jeg forsøger at ændre på lyden på iphonen komme den ikke glidende men i hak. og den går fra meget lav lyd til meget høj. Håber jeg har udtrykt mig forståeligt.
Det ser ud som om jeg bruger Bluetooth når jeg streamer musik.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juli 2023 - 15:16 #3
Jeg kører min over nettet via google home (når jeg ikke taler til den). Den er koblet med HDMI til tv'ets eARC. Ved ikke hvordan det fungerer med iPhone.
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2023 - 16:29 #4
Ifølge manualen skal soundbaren være koblet til fjersynet via HDMI (ARC) som michael_stim #3 skriver. Hvis du samtidig slår CEC til, kan din fjernbetjening til TV styre lyden. Soundbaren skal naturligvis være tilsluttet internettet via wifi. Så kan du også anvende Apple Play fra din iPhone, der også skal være på wifi. Altsammen beskrevet i manualen her:

https://www.harmankardon.dk/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dwdf91408e/pdfs/HK_Citation_MultiBeam%20700_Owner's%20Manual_DA.pdf
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. juli 2023 - 19:51 #5
Jeg har fulgt manualen, og CEC er tændt, og jeg bruger kun tv fjernbetjeningen. Jeg bruger kun iPhonen når jeg streamer til TV.
Jeg benytter samme Wi-Fi til alle mine enheder.
Og jeg har installeret Harman Kardon gennem Google Home.

Måske skal jeg gå tilbage til fabriks opstillingen, og slette alt i Google home.
Og starte helt forfra. Men her kunne jeg godt bruge Jeres hjælp.

Kan i i øvrigt hjælpe mig med at slukke for  Google stemmen. Hun blander sig hele tiden. Den der stemmestyring må da kunne slås fra.
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. juli 2023 - 11:09 #7
Nej desværre, det ændrer intet.
Det jeg gerne vil er:  Fjerne at jeg kan tale til hende og at hun ikke kan svare. Alt for mange gange svarer hun på noget der bliver sagt fra tale i fjernsynet. Og det med meget højt tale. langt over styrken fra TV´et. det er irriterende.
Avatar billede falster Ekspert
14. juli 2023 - 11:32 #8
Jeg kende ikke denne soundbar.

Men knappen

12. MIC OFF
• Tænd eller sluk mikrofonen på din soundbar

skulle slukke for mikrofonen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. juli 2023 - 18:23 #9
Det gør den også, så det problem er løst. Tak Falster