Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2023 - 13:16 Der er 9 kommentarer

Slip for venners venner på FB

Hej. Jeg vil IKKE være venner med mine børn, børnebørn og oldebørns! Venner. Jeg er så træt af de der venneanmodninger. Selv er jeg kun ven med den nærmeste familie- under 10 personer.
Kan jeg blive fri for venneanmodninger fra venners venner?
Ingeborg
Avatar billede fase Professor
16. juli 2023 - 13:52 #1
Har du prøvet bare at afvise anmodningerne. Det er jo de andre, der sender dem.
Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2023 - 15:45 #2
Jeg taster troligt FJERN  hver gang de popper op.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2023 - 15:49 #3
Er det "personer du måske kender" eller er det en fysisk anmodning?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2023 - 17:55 #4
😎 Slet FB og hold dig til Twitter måske, eller gammeldags-manér email og telefon nr.?
-Tag dog bare almindelige rigtige billeder og hæng dem. Kunstige SoMe billeder og minder er ikke det værd for dit privatliv. Det giver dig bare 100 gange mere tråder og mere til forslag du ikke har behov for. Det der elsker efterretninger 😂🤣

Jeg er ret ligeglad med FB og har slettet det over 10 år siden måske. Det er perfekt tilværelse uden FB. Mere ro og ingen FB SoMe notifikation adiktion 😂🤣

Det var mit 5 øre 🤭 jeg hopper af
Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2023 - 19:14 #5
#3 det er personer jeg måske kender. Med 6 voksne børnebørnog 2 voksne sønner har de vist i lang tid troet at det gjaldt om at have så mange venner som muligt. Det vil sige at jeg er oppe på at 12.000 personer foreslåes som ven for mig også.
Vil ikke droppe FB. har lige fået en plænerobot og i det rigtige Forum får jeg hurtigt svar på mine spørgsmål.
Avatar billede milter Ekspert
16. juli 2023 - 20:23 #6
#11.

Du skriver: "jeg er oppe på at 12.000 personer foreslåes som ven for mig".

Ignorer det. Det er algoritmer i FB, som får antallet af "foreslåede venner" op på det antal. Det har ikke noget at gøre med, at de mennesker anmoder dig om at blive deres "venner", det er FB, som gerne vil skabe flere abonnenter og mulige mål for deres reklamer.

Så, endnu en gang, ignorer eller afvis forslagene fuldstændigt med god samvittighed. Hvis du gerne vil have en profil på FB, er de nok uundgåelige.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2023 - 20:56 #7
#5 scrolle forbi der hvor de er og glem dem. Du kan ikke gøre noget ved det.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2023 - 21:19 #8
Lav en familiegruppe på Messenger og del det i skal der uden indblanding fra andre.
Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2023 - 21:32 #9
#6. Tallet er summen på det antal venner hele familien er venner med.
Ingebotg