Avatar billede MNH91 Praktikant
23. juli 2023 - 11:11 Der er 8 kommentarer

Totrinsgodkendelse på facebook med ny telefon

Jeg kan ikke logge på Facebook på min computer, da den kræver, at jeg bruger totrinsgodkendelse. Problemet er, at jeg har fået ny telefon og min gamle er blevet nulstillet. Derfor har jeg ikke adgang til totrinsgodkendelsen. Jeg har oprettet en ny på min nye telefon, men den virker ikke. Er der en anden måde jeg kan få adgang til Facebook på? Til orientering har jeg adgang til Facebook på min nye telefon, men jeg er selvfølgelig bange for, at jeg på et tidspunkt også bliver lukket ude derfra og så kan jeg ikke se hvordan jeg kan logge ind igen.
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2023 - 02:14 #1
hvordan kom du på med din nye mobil???
Avatar billede Ep81 Novice
24. juli 2023 - 07:38 #2
Jeg var i lignende situation sidste år efter min browser var blevet opdateret. I min research fik jeg indtryk af at man godt kan komme til totrinsgodkendelsesindstillingerne  fra en iPhone (jeg har android), for som jeg husker kan man godkende med sms.

For mig endte det efter mange timers research og forsøg uden resultat med at oprette ny profil og give den admin rettigheder til min virksomhedsside, der administreredes fra hovedproblem, som jeg så nedlagde.
Avatar billede MNH91 Praktikant
24. juli 2023 - 10:13 #3
Min telefon kunne godt logge på bare med kodeord - jeg ved ikke hvorfor. Dette er også grunden til, at jeg ikke opdagede med det samme, at der var problemer med totrinsgodkendelsen. Det var også først efter jeg har været på ferie og ikke brugt min computer i en uge, at jeg ikke længere kan komme på der.

Jeg har en android telefon og så vidt jeg kan se, så kan jeg ikke ændre noget fra den. Men betyder det så, at jeg skal oprette en falsk profil og en falsk virksomhedsside, hvorfra jeg så skal give adgang til min facebook-profil?
Avatar billede Erik K Ekspert
24. juli 2023 - 23:52 #4
Jeg tror, at du kan ændre totrinsgodkendelse til SMS, så du får tilsendt en kode med sms.
brug din telefon og åbn Facebook - prøv så at trykke på de 3 linier øverst til højre og derefter på indstillinger = tandhjulet.
Tryk så på Se mere i Kontocenter, her trykker du på Adgangskode og sikkerhed.
Tryk på totrinsgodkendelse og derefter på din konto, som vises. Her bør du kunne ændre til Sms og så tryk på næste og følg anvisningerne.
Den tilsendte kode bør kunne bruges på din PC.

Jeg kan/vil ikke teste det, men det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede MNH91 Praktikant
25. juli 2023 - 17:04 #5
Tak for forslaget. Det var dog også det første jeg forsøgte at gøre, men det er ikke muligt, når jeg ikke kan tilgå min totrinsgodkendelse-app, da den skal bruges for at ændre ens sikkerhedsindstillinger på Facebook.
Avatar billede SUK Praktikant
19. oktober 2023 - 13:51 #6
Hej. Fik du løst dit problem? Og hvordan ?
Avatar billede Henriette Praktikant
20. februar 2024 - 11:13 #7
Rækker ud her efter mange desperate forsøg. Kan ikke få adgang til min facebook konto på nogen af mine devices. Når jeg logger på med kodeord, kommer næste trin hvor den sige jeg har 2faktor. Men på mine authenticator apps kan jeg ikke se facebook. Altså Facebook tror jeg har 2 faktor, men den kan jeg ikke se - og kan ikke logge på FB for at ændre indstillinger. Gav så op og prøvede at oprette en ny FB konto, men den svarer jeg jo allerede har én 😣
Avatar billede Maybritt Praktikant
01. april 2024 - 18:35 #8
Hej kloge hoveder,
Læser at nogle andre har lignende problemer med at få adgang til deres facebook/messenger profil efter telefonskifte.

Jeg skiftede fra iPhone8 til iPhone12, hvorefter jeg fortsat godt kunne komme ind på facebookk på min nye (købt brugt) iPhone, men kunne ikke logge ind på min arbejdscomputer, som jeg har kunne hidtil. Dette kunne jeg leve med, så længe jeg havde adgang via min iPhone. For fem uger siden blev jeg så ufrivilligt logget af facebook/messenger på min Iphone, og for at logge ind skulle jeg bruge en 2faktor ved at downloade fx. Google Authenticator, som jeg gjorde og som er oprettet med samme mailadresse, som den jeg bruger til facebook. Den 6-cifret kode, GA genererer, virker ikke og facebook skriver blot at der er en fejl. Jeg har ingen andre muligheder end en 2faktor-kode for at logge på. Jeg har ikke mulighed for at få en kode til SMS.
Har haft andre til at se på det, men ingen kan knække fejlen.
Håber der er et lyst hovede herinde og på forhånd tak.