Avatar billede Morten Work Novice
28. juli 2023 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokere for bitcon sider på Facebook

Hej

Jeg sidder som medadministrator på et Facebook forum (rejse forum) med næsten 7000 medlemmer. Siden er en privat side, ikke en offentlig side

Vi oplever til tider at medlemmer (formentlig uforskyldt) linker ud til en Bitcoin sider, med en fantastisk historie om en dansk Mcdonald's medarbejder som har tjent millioner af kroner. Der er andre falske nyheder på samme side.

Siden som linkes ud til er ganske enkelt Fake-News og har kun det formål at stjæle fra folk.

Under vores Administrator indstilling kan vi blokere linket, hvilket vi gør. Men der dukker et nyt op efter et par dage, bare på et anden web-adresse (domæne). Adresserne ser meget krypteret ud med en uendelig lang web-adresse.

Spørgsmålet er, hvordan slipper de historier ind på vores forum?
Er det via et medlem? - Eller via link når medlemmer linker til andre uskyldige sider, som forskellige rejseselskaber osv.

Vi kunne godt godkende hvert enkelt opslag på vores side, men med ca. 75 opslag pr. dag ville vi ikke have andet og beskæftige os med.

Nogen som har et bud på hvad vi kan gøre?
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2023 - 22:01 #1
Jeg tror ikke, der er meget at gøre. FB påstår, de prøver at undgå det, men skurkene er vist altid et step foran.

https://www.theguardian.com/technology/2023/jun/16/crypto-scam-advertised-on-facebook-cost-victim-her-life-savings
Avatar billede Morten Work Novice
29. juli 2023 - 07:47 #2
Ok du får tak for svar :)
Avatar billede milter Ekspert
31. juli 2023 - 19:40 #3
Velbekomme.