Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 07:43 Der er 76 kommentarer

fejl Windows

Hej Igen
et eller andet er gået galt. så jeg har installeret win10 forfra
men nu er der opstået et nyt Problem som jeg ikke har set før
så hvad kan jeg måske gøre, for hvis jeg gør som billedet viser, så sker der intet ???
https://ibb.co/6Yk8fBJ
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2023 - 10:50 #1
kan ikke se billedet (er utydligt)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 10:57 #2
Der står noget i retning af
hvorfor genstarter min PC ??
den spørger først om net wifi eller net lan kabel
derefter står der( Vi mener at en opdatering kunne løse problemet tryk næste når du har forbindelse, det gør jeg så
og så står den bare stille og siger vent et øjeblik. og det var det sker intet
har installeret Win 10 forfra fra usb med mbr. Leagsy
jeg prøver om jeg kan lave billedet størrre
mvh.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 11:05 #3
Det er en pakard Bell bærbar EN TE70BH
har fungeret tidligere med først Win 10
så Win 11 men prøvede så at opdater til Win11 22H22
efter jeg havde fået at vide i en anden tråd hvordan jeg kunne det men min pc opførte sig mærkeligt så jeg startede forfra ( det er min bærbar)
ikke den jeg skriver fra
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 11:13 #4
her er billedet lidt større men i 3 dele da jeg må tage det med min tlf.
håber at det giver mening
https://ibb.co/bzmGQv3
https://ibb.co/vBPfJDw
https://ibb.co/fvwV78y
mvh.
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 14:16 #5
Skal det forstås sådan, at du starter din PC op, og så bliver den stående, med det billede, og du kan ikke komme ind i windows, men har kun mulighed for at trykke på "næste". Du er på internettet, men der sker intet når du aktiverer "næste" ?
Hvis ja, så prøv at starte op i fejlsikker tilstand, og lade windows søge efter fejl.
Eller gå ind i windows update og søg efter opdateringer.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 14:18 #6
nej det er efter ny installation
den starter slet ikke konfiguration eks. med land sprog osv.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 14:22 #7
har også prøvet at tage strømmen på den Hard reest
den starter op og siger et øjeblik, og så sker der ikke mere, det er min søns gamle bærbar den er født med Win 10 home
jeg tror desværre han har slettet alt på den
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 14:23 #8
hvis jeg forsøger at nul stille beder dem om Defaultuser0 kode ???
så jeg er på herrens mark
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 14:35 #9
Jeg kendte ikke den kode, så jeg slog den op på nettet.
Der er sket en fejl under installationen. Der er foreslået flere løsninger. Jeg tror denne er den nemmeste:
Løsning 2: Nulstil dit system
Hvis du er træt af at genstarte dit system igen og igen, bør du gå til næste løsning. Denne løsning vil nulstille din pc til standardkonfigurationen. Selvom det burde være standard, da du har installeret nyt vindue, men på grund af fejl i oprettelse af brugerkonto kan nogle filer blive påvirket. Så for at nulstille følg proceduren nedenfor:

Klik på tænd/sluk-knappen på login-skærmen, mens du holder shift-knappen nede fra tastaturet.
Forlad ikke shift-knappen og klik på knappen "Genstart" på skærmen, indtil du ser "Advance Recovery Option".
Når Advance Recovery Option vises, skal du vælge "Fejlfinding".
Vælg "Nulstil denne pc" blandt listen over muligheder.
Vælg nu "Fjern alt". Bare rolig, dette vil ikke fjerne dine personlige filer, medmindre de gemte er på Windows-drev.
https://www-passfab-com.translate.goog/windows-10/how-to-solve-defaultuser0-password-windows-10.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=da&_x_tr_hl=da&_x_tr_pto=sc
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 14:47 #10
desværre det lykkedes ikke, jeg får den samme skærm igen ( hvorfor min pc genstartede )
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 15:07 #11
Det var jo ikke så godt, det lyder som noget du kan slås med, mere end det er værd.
Jeg vil foreslå, at hvis der er noget op disken du vil gemme, så sæt den til en anden PC som ekstern.
Ellers lav en windows boot USB. Formater hele disken, og lav en helt ny installation.
Det vil være både det hurtigste og nemmeste, og så er du sikker på, at windows ikke har lavet flere installations fejl.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 15:15 #12
Kan han have kommet til at slette windowsnøglen pc er jo pre installeret
du skriver at jeg skal lave en usb Boot den har jeg jo lige prøvet at installer fra
det er jo efter det alt balladen er opstået
iøvrigt ter den sig mærkeligt når jeg trykker næste så er den begyndt at sige hej vi gør alt klart henter kritiske opdateringer, men efter et stykke tid så vender det samme blå skærm billede tilbage ( Hvorfor genstartede din pc.) ??
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 15:37 #13
Når windows er aktiveret, skriver den i bios, så næste gang der installeres en windows magen til (her altså W10) er kræves der ingen nøgne.
Det kan ikke være installations USBén der laver ballade, men derimod rester af en tidligere installation. Det er derfor det kan blive nødvendigt, at formatere hele disken.
Men du har da ret, den windows ter sig mærkeligt, og det kan du bruge dage på, uden at komme videre.

Jeg har oplevet, ikke at kunne gen installere en W11. Installationen påstod, at der ikke var plads nok på disken, selv om der var mere end 900 GB friplads. Jeg blev nød til at lave en helt ny installation. Det var virkeligt forbandet, for der var så mange programmer, som skulle geninstalleres. Men nu kører den perfekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2023 - 15:40 #14
Har du nedlagt alle system partitioner når du lavede en ny Windows 10?
For det tror jeg du skal så alle systemfiler slettes og derved ikke genbruges..
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2023 - 16:19 #15
Ja, desværre lyder det som om, at man kommer til at miste alt apps og filer.

Pt. hvis det allerede fejler og reparation og/eller nulstilling ikke startes, kommer du til at miste alt, hvis du i forvejen ikke har inddelt dine data andet steds. Såsom pege eller angive billeder og dokumenter på separat formateret plads eller ekstra HDD som kendes "D:-drev".
Medmindre man har lille hjemmenetværk og laver regulært afbildnings-backup.

Det eneste løsning for tiden er at installere rent for dit enhed. Slet alt (formater om ved installation).

Held og lykke med det, 🙃 jeg hopper af tråden.

PS - Største skyldnere er Microsoft, som bliver ved med at lave ændringer og forårsager konstant fejl for vores OS. Du kan sende feedback når alt er færdig, om at ansætte mere tekniske og programmør til deres afdeling i stedet for amatør afløsere.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2023 - 16:37 #16
#15 Man kan godt gå tilbage fra 11 til 10 og ikke tabe filer og apps. Det kræver et købe program der kan klare det. Men det er ikke aktuelt her.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 16:46 #17
hej #14 jeg mener at jeg har prøvet at installere hvor jeg under starten slettede alle
partitioner, fordi jeg mente at nu havde forsøgt alt, men hvis det er noget gammelt der måske ligger på HD stadigvæk. så tænker jeg kunne det  måske løse problemet hvis jeg skiller den ad og sætter hd i min dok st. og så formater den med et hd program ?
eller er det spildt tid
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2023 - 16:52 #18
Køre du med samme opsæt i bios med både 10 og 11?

Begge kører gpt og secure boot aktivt?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 16:52 #19
det er ikke lige sådan at skille denne pc da HD ikke sidder lige til at komme til
jeg skal nok skille helle pc ad.
jeg har også prøvet at installer uden net forbindelse, men det er det samme
men jeg vil nu helst undgå at skulle skille den ad
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 16:56 #20
#13  der er ikke noget på pc så det er ligegyldigt med at gemme noget
jeg vil bare gerne have den i gang,
jeg forstår bare ikke dette her. jeg har mange gange lavet en ny ren installation på andre pc. og aldrig haft disse problemer
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 16:58 #21
det er en ældre pc den kan ikke køre gpt.
det har jeg prøvet at ville installer med, jeg kan kun installer med legasy
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 17:00 #22
#18 mener du at jeg skal sætte bios secure boot aktivt?
ellers er jeg ikke rigtig med🤔
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 17:02 #23
#18 pc er fra 2016
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 17:40 #24
Som jeg skrev, i #13 er det bedst at formatere hele disken, og du behøver ikke at skille noget ad, det kan du gøre fra en windows installation. Først slet, og så formater.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 18:02 #25
okay jeg prøver igen, sletter alle partioner
men hvis man sletter primær partion kan man da ikke formater den bagefter ?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. august 2023 - 18:02 #26
har lavet en ny win usb med gpt og prøver det
Avatar billede valby Ekspert
04. august 2023 - 18:13 #27
Når man har slettet alle partitioner og formateret. kan man bare oprette de partitioner man vil.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 17:20 #28
hej igen allesammen
jeg har nu hentet en ny men den allersidste windows10 september 22H
og har installeret den med gpt, men der er en fejl for nu har jeg fået en fejl meddeles
som jeg ikke har fået tidligere da pc ikke nåede så langt i  procesen.
jeg uploader billedet af skærmen med fejl meddelse. håber at i kan se billedet ordenligt, og i måske kan hjælpe mig videre i en løsning af problemet
mvh.
https://ibb.co/mv7WH5j
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2023 - 17:23 #29
Jeg læser noget med "Raid".
I min optik er raid hvis man har mere end en disk til at køre Windows.
Og det tænker jeg ikke du bruger vel?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 17:27 #30
Nej der er kun en disk i på 1000 gb
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 17:28 #31
jeg har heller ikke delt disken
Avatar billede valby Ekspert
06. august 2023 - 17:41 #32
Havde du formateret disken først, så der ikke lå rester af tidligere ? I så fald må man sige, at du er temmelig uheldig.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2023 - 17:42 #33
Kan du starte den i fejlsikret tilstand?
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/find-fejlsikret-tilstand-og-andre-startindstillinger-i-windows-10-7551aac3-21b5-c646-06ee-31e0e6a5e4dc
Hvis du kan dette prøv følgende:
https://revertservice.com/10/vsmraid/
Start kommandoprompt som admin.
Kopier dette ind og tryk enter
sc config vsmraid start= demand
Genstart pc og se om den så vil boote op
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 17:53 #34
ja jeg gjorde som du skrev, Slettede alt. oprettet ny disk og formaterede den
og startede installation, jeg kan komme ind til start indstillinger skal jeg starte den uden net i fejlsikret ?? men jeg ved ikke hvordan jeg skal få kopiert det ind du skriver
men jeg kan måske prøve at skrive det hvis jeg kan starte den op i fejlsikret
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:05 #35
har lige prøvet at vælge fejlsikret, men den vender tilbage til samme skærm so den jeg viste med billedet jeg uploadet
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2023 - 18:19 #36
#34 Nej selvfølgelig kan du ikke kopiere ind. Det skulle så have være skrevet ned hvor du har tråden her på en mobil eller lignende. My bad.
Jeg tænker ikke du du behøver net for at køre kommandoen til at starte den tjeneste hvis den er lukket ned.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:23 #37
jeg får slet ikke muligheden at starte den op i fejlsikret den skriver det godt nok på skærmen, men den går tilbage uanset hvad jeg vælger
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:25 #38
Stadig dette skærm billede
https://ibb.co/mv7WH5j
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2023 - 18:29 #39
Har du overvejet at oprette dit medie til installation med MediaCreation tool?
Jeg tænker måske du får taget nogle forkerte valg når du opretter mediet.
Måske også overveje at nulstille din bios til default indstilling for at udelukke den.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:33 #40
har prøvet at nulstille Bios
har hidtil oprettet medie med Rufus. men jeg har lige oprettet et nyt med windows eget MediaCreation  tool, fordi jeg fik samme tanke at måske rufus laver et eller andet ??? , er igang med at prøve at installere.
Ps. vender tilbage med resultatet 🤔
Avatar billede valby Ekspert
06. august 2023 - 18:34 #41
Angående Fejlsikker, Hvis man holder "Shift" nede, samtidig med, at man vælger genstart, så ryger man lige lukt ind i Fejlsikker.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2023 - 18:37 #42
#41 Det mener jeg linket i #33 også viser :-)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:39 #43
ja det gør det gør det også
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. august 2023 - 18:40 #44
hvis det ikke lykkedes nu, så vender jeg tilbage i morgen hvis det er ok
Avatar billede valby Ekspert
06. august 2023 - 18:49 #45
#42
Ja det gør det da, havde ikke fået åbnet linket. :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
06. august 2023 - 21:25 #46
Der findes mange muligheder for, hvad der forårsager den fejlkode. Først og fremmest bemærker jeg, at koden kan forekomme samtidig med mange forskellige filnavne.
Microsoft peger i et af deres svar på problemet, at der er stor chance for, at enten harddisk eller ram har fejl - selv om der også kan være mange andre fejlmuligheder.
I øvrigt behøver du ikke at formatere den, når du har fjernet alle partitionerne. Du skal bare vælge at gå videre, så sker opdeling i partitioner og formatering automatisk.
Der er masser at læse om fejlkoden her:
https://www.bing.com/search?pglt=169&q=0xc0000221+windows+10&cvid=d376370b12a44a50ac172f265be47584&aqs=edge.1.0l9.7247j0j1&FORM=ANAB01&PC=ASTS
Avatar billede luffe1955 Seniormester
07. august 2023 - 15:22 #47
hej igen har nu prøvet at læse det link #46 har henvist til
men jeg syntes ikke jeg er blevet kloger
jeg kan se at fejlen muligvis også omtaler at jeg måske mangler en system driver ??
men hvilken og hvordan får jeg den tilføjet
jeg har iøvrigt hentet alle driver til den pc på Pakard Bell hjemmeside
jeg uploader et billede af alle de driver jeg har hentet måske det er en ledetråd 🤔
https://ibb.co/vvrrqB4
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2023 - 16:36 #48
#47 Du skal loade driveren under installation. Hvis du har driverne på en anden usb så mener jeg du skal bruge F6 for at gå til den del. Det gøres der hvor du vælger hvor Windows skal installeres.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
07. august 2023 - 16:57 #49
Den er jeg med på
Men jeg er ikke klar over hvilke eller. Hvilken driver der skal bruges
Avatar billede luffe1955 Seniormester
07. august 2023 - 17:00 #50
Kan du se ud fra billede hvad det er for en jeg skal bruge
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2023 - 17:41 #51
Jeg ville prøve med chipsæt driveren, og evt IO driveren hvis du også kan det.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
07. august 2023 - 18:46 #52
Ok tak jeg prøver i morgen
Avatar billede luffe1955 Seniormester
08. august 2023 - 18:00 #53
Hej igen
Jeg nåede desværre ikke at afprøve mulighederne i dag med driver,
Men jeg holder tråden åben, da jeg nok ikke når mere før om ca 2 uger da jeg skal på ferie med fruen. Rejser lørdag
Men vender tilbage her i tråden når jeg er hjemme igen, med status på pc.
Mvh. Luffe
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 15:17 #54
hej hvordan installere jeg driver sammen med Windows installation.
jeg har prøvet at tilføje dem på en usb men kan ikke se andet end mappen i installationen når jeg prøver at tilføje så det må være på usb jeg laver noget galt ??
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 15:39 #55
Hvilken fejlkode får du under windows installationen.?
Jeg synes, det lyder forkert, at man skal bruge en ekstra driver for at installere W.
Jeg har forstået, at du har sat bios til default. Det skulle være godt nok.
Jeg foreslår, at du ringer, eller skriver til Pakard Bell, og forespørger, om ikke W. kan installeres uden install. af driver. Jeg tror ikke på at det er nødvendig.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 15:52 #56
i skriver at jeg skal tilføje  chipsæt driveren, og evt IO driveren
inden jeg installer windows. men jeg kan ikke se de driver jeg har lavet på extern usb jeg kommer kun til mappen driver så åbner der ikke flere
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 15:55 #57
fejlen er der muligvis mangler en systemdriver det er fejlen den skriver når jeg har installeret, men hvis du går tilbage i tråden så kan du se de billeder  jeg har uploadet af fejlen 😉
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 16:05 #58
Jeg har set dem du viser, de giver ingen forklaring.
Du kan nemt se om den computer kan køre.
Download en Linux Mint på en USB, og start op på den. Kører den er den PC i orden.
https://linuxmint.com
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:14 #59
hvorfor installere den så ikke færdigt ???
det forstår jeg ikke
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:20 #60
som #51 skriver at jeg skal tilføje chipsæt driver og io driver , men hvordan får jeg windows installation til at se driverne jeg har prøvet at til føje mapperne med driverne i en usb extern og også prøvet at tilføje i windows usb stik installationen
ingen af delene virker jeg kan ikke tilføje dem
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:22 #61
så hvorfor installer linux når det er windows jeg skal bruge 🤔
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 16:22 #62
I #13 skrev jeg om, at jeg ikke kunne gen installere fordi, Installations mediet påstod,
at der ikke var plads på en Samsung SSD Evo på 1TB hvor mere end 900 GB var fri.
Det forstod jeg sandelig heller ikke.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:25 #63
det kan jeg godt se at du skrev, men hvad gør jeg nu for at tilføje de driver der måske mangler
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 16:26 #64
Du skal ikke installere Linux. Den starter selv op på USB klar til brug.
Meningen er, at hvis Linux kører som den skal, så må din PC være i orden, uden at der skal tilføjes nogen driver.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 16:27 #65
Det vil sige, at når du lukker Linux ned, så er din disk stadig tom.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:29 #66
jeg har ikke prøvet at køre linux endnu så skal jeg først lige downloade den
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:44 #67
jeg prøver at oprette en iso på usb med linux
vender tilbage
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 16:55 #68
hej #64 jeg har så prøvet det du forslog med linux
den stater fint op i linux jeg kan se denne pc osv dokument mappe
men nu er der jo ikke noget på PC
men hvorfor starter den så ikke i Windows🤔🤔
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 17:03 #69
Jeg har som valby også  skriver ej heller haft brug for at loade en driver under installation.
Men F6 skulle være den taste man trykke for at gøre dette. Jeg tænker så her at du skal "pege" på den driver du har liggende på en usb hvor driverne ligger på ved siden af din usb til Windows.
Hvis din pc booter fint op på usb med Linux tænker jeg dog nærmere at der er fejl på din Windows usb pind.
Har du prøvet at oprette den med Mediacreation tool som jeg tidligere har foreslået dig?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 17:06 #70
ja og desværre er det fuldstændig det samme resultat
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 17:34 #71
hvis jeg prøver avanceret indstillinger i  fejlsikret beder pc om en kode til defaultuser0
hvad menes der med det jeg har ikke koden
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 17:36 #72
Tja! Som 220661 skriver, kan du jo prøve med en anden USB stick.
Skade kan det jo ikke :-)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
09. august 2023 - 17:37 #73
næ jeg prøver igen senere
Avatar billede luffe1955 Seniormester
26. august 2023 - 14:22 #74
Hej Alle sammen
jeg har været lidt stille. men skyldes at jeg har været på ferie
jeg har haft kontakt med Acer Support da det er dem der supporter Pakard Bell
jeg har modtaget en usb som skulle gøre at jeg kan geninstaller helle pc som ny ??
men den starter kun op i legasy mode når jeg starter den, men samtidig kommer der fejl noget med DHCP ?? og så siger den indsæt bootable cd/usb
men den usb jeg har modtaget burde jo være boot able
har også prøvet med en dvd skive men det er det samme
Så nu 🤔 kan det være HD der er fejl i ?  eller andet
jeg overvejer næste regnvejrs dag at skille den ad og prøve en anden HD ??
hjælp søges.😉
Avatar billede luffe1955 Seniormester
27. august 2023 - 17:26 #75
Hej igen
har nu prøvet at skille den ad og skiftet HD disk
men det er det samme og når jeg prøver at starte op på usb jeg har fået af Acer kommer windows logo kortvarigt,    derefter får jeg den blå skærm
så genstarter den et par gange og så sker der ikke mere 🙁🤔
Avatar billede valby Ekspert
28. august 2023 - 13:13 #76
Jeg har svaret dig på privat besked, men jeg lægger den også her, i tilfælde af, nogen har en kommentar til den.
Hej Luffe
Uha, der er 75 indlæg, og det længe siden, så jeg har ikke lige læst det igennem.
Men Legacy problemet må du kunne rette sådan.
1.    Tænd for computeren og tryk på tasten for at få adgang til BIOS-indstillingerne. Tasten kan variere afhængigt af computerens producent.
2.    Brug piletasterne til at navigere til fanen "Boot".
3.    Find indstillingen "Boot Mode" og sæt den til "UEFI".
    Gem dine ændringer og start computeren op igen.
DHCP det har noget at gøre med nettet.
Jo bu bør kunne starte op på den USB, Det kan du gøre fra bios, når du har rettet til UEFI. Bios skal også stå som "Default"