Avatar billede MrDiamond Praktikant
07. august 2023 - 15:23 Der er 4 kommentarer

Mister forbindelsen i spil.

Hej med jer,

Jeg har i noget tid haft et utroligt irriterende problem med mine stationære pc.

Når jeg spiller League of Legends, eller Counter Strike GO, og åbner en fane i min browser, så oplever jeg sporadisk, at jeg mister forbindelsen til internettet. Når jeg kigger nede i højre hjørne er jeg stadig forbundet, men jeg bliver disconnectet fra både Discord (App til at snakke over) og selve spillet + browser.

Det er kun på min PC det sker, for jeg har stadig frobindelse til min telefon, ipad og chromecast så fungerer upåklageligt.

Nogle som ved hvad fan' jeg kan gøre?
For det er pisse irriterende sådan sporadisk og blive smidt af.

Bedste hilsner
Kasper
Avatar billede stjans Guru
07. august 2023 - 15:32 #1
Ja - det kan være ganske frustrerende :-)

Jeg antager, at din internetforbindelse til PC er kablet ?
Avatar billede MrDiamond Praktikant
07. august 2023 - 15:41 #2
@stjans lige netop :)
Avatar billede stjans Guru
07. august 2023 - 15:54 #3
Har du prøvet at deaktivere firewalls etc ?
Avatar billede Gix Juniormester
08. august 2023 - 08:35 #4
Du kan som regel bruge en kommando til at tjekke om dit net er nogenlunde stabilt... Jeg tester normalt med Googles servere da jeg ved de generelt er ret stabile.
I kommandoprompt (CMD) kan du skrive "ping 8.8.8.8 -t" (uden anførselstegn).
Så længe du ikke oplever lange svartider og timeouts burde der ikke være det store.

I dette tilfælde er det nok højst sandsynligt en driver der driller.
Hvis du højreklikker på startmenuen, går ind i Logbog / Event Viewer og så Windows-logger, ind i System...
Er der nogle fejlkoder / advarsler på de tidspunkter hvor du bliver smidt af?
Der står normalt et filnavn kombineret med et EventID der kan lede dig hen mod problemet.