Avatar billede Byrjal Novice
09. august 2023 - 12:30 Der er 5 kommentarer

Splinterny Lenovo går nogle gange i sort skærm

Hej

Jeg sidder med en splinterny Lenovo Yoga Slim 7 Pro (købt for mindre end 1 måned siden i Elgiganten). Der er dog et problem med den. Nogle gange mens man bruger computeren, så slukker den helt. Når man så vil starte den op igen, så kan man se at der kommer lys i tastaturet, startlyden kommer og det hele virker normalt, bortset fra at skærmen er helt sort. Nogle gange har det virket at holde tænd-knappen nede i 30 sek., hvorefter man kan tænde computeren helt normalt. Andre gange har man kunne tænde den et døgn-tids efter. Diverse genveje til at tænde skærmen igen er prøvet (i så fald man uheldigvis selv havde slukket skærmen).

I forbindelse med at den er så ny som den er, så er vi i tvivl om man skal bruge tid på at få den repareret hos Elgiganten (det er min lillebrors og han skal bruge den til efterskole på mandag og vi ved heller ikke hvor stort et problem det er at skærmen går i sort på den måde). Eller er det bedre at få pengene retur, og så købe en anden i stedet?
Avatar billede puren Ekspert
09. august 2023 - 13:51 #2
til rep med den, meget af den første uge er intro uge så der skal han nok ikke bruge den til

rent juridisk set kan i ikke kræve at få jeres penge tilbage i har nu indset at der er en fejl i den så har i 2 mdr til at få den indleveret ellers accepterer i stilsigne fejlen og kan ikke kræve at få den lavet efter de 2 mdr. dog hvis der kommer problemer med lyden eller andet så kan man indlevere den til rep og tage den gamle fejl med der også
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 15:17 #3
Brug endelig garantien her og nu i Elgiganten. Hvis man lader andre reparer på den, kan Elgiganten fralægge sig ansvaret, både for sort skærm og andre mulige fejl.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2023 - 00:29 #4
Tja, det lyder nærmere på at man selv skal aktivt kigge efter strømstyring.

Som standard er stort set noget du selv aktivt skal justere og indstille.

Meen, hey, det er noget du selv har købt brug garantien og forklar hvad problemet er hos dem eller få pengene retur som du vil have det.
Avatar billede supportsiden Professor
10. august 2023 - 07:38 #5
Ligger der ikke Lenovo Vantage på den ?
Start det, og kør system update
Genstart og kør igen. Hvis der er flere opdateringer skal de alle installeres
Sommetider skal det køres 2-3 gange