Avatar billede bjarnebif Praktikant
13. august 2023 - 12:49 Der er 13 kommentarer

Windows 7 brugerflade på en windows 10 maskine

Jeg har fået en ny PC med windows 10.
Mit spørgsmål er nu : Kan jeg få windows brugerflade på windows 10
Avatar billede bjarnebif Praktikant
13. august 2023 - 12:51 #1
Jeg prøver lige en gang til / Jeg har fået en ny PC med windows 10.
Mit spørgsmål er nu : Kan jeg få windows 7 brugerflade på windows 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. august 2023 - 13:25 #2
Der er lidt at læse om emnet her:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032192
Avatar billede puren Ekspert
13. august 2023 - 14:37 #3
der er masser af guides derude på nettet men jeg ville ikke gøre det, du gør kun tingene mere besværligt for dig selv, hvis du finder noget du manger at ændre eller noget og du søger en guide til det vil du finde win 10/11 guides til det.

så lads os i tanken sige du søger efter hvordan du skifter DNS server. din søgning med ville hedde "skift DNS server windows 10" hvis du ændre skin "skift DNS server windows 10 (hvad din skin løsning hedder)"
Avatar billede INK Ekspert
13. august 2023 - 14:52 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2023 - 19:25 #5
Man kan få start fra Windows 7 med Open Shell. Men jeg tror ikke du kan undgå at komme ind i indstillinger som er Windows 10s foretrukne måde at løse problemer på. Den bedste måde er jo nok at have genvej til kontrolpanel og den vej forsøge at løse problemer som man før gjorde det i 7.
Jeg er også mere til den gamle måde det blev gjort på.
Indstillinger som Windows 10 og specielt 11 også bruger er som problem løser blevet sværere at finde rundt i. Det ser måske pænere ud men det gør ikke opgaven nemmere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. august 2023 - 20:28 #6
#5 Det sket ofte, at når noget brugerne er tilfredse med, så skal det laves om.
Hvad hjælper det, at det ser godt ud, når det er mere besværligt at anvende???
Det er desværre en generel tendens - ikke bare her, men mange steder rundt omkring.
Udsenet kommer i første række, dernæst kommer så brugervenligheden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. august 2023 - 21:32 #7
Det med at have to styresystemer på én pc, kan give problemer, hvis man har programmer f.eks. MS Office, der ofte kun kan installeres på én maskine. Vil man have MS Office kan man risikere at skulle have to eksemplarer - en til Windows 7 og en anden til Windows 10. Også programmer fra andre producenter kan give problemer ved installering på en pc, med to Windows styresystemer. Det har jeg selv oplevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2023 - 07:31 #8
#7 Tror meningen med spørgsmålet her er at tweake Windows 10 til at ligne Windows 7 og ikke andet. Jeg tror blot at man ikke helt kan få den oplevelse frem. Jeg har set en video om hvordan man langt hen ad vejen gør det med Windows 11 til 7 , men jeg tænker at funktionelt kommer men ikke helt i mål.
Men som inspiration kan jeg lægge video her https://www.youtube.com/watch?v=e2jkSeqOmEw
Løsningen er nok WindowsBlinds som vises her i video:https://www.youtube.com/watch?v=8hTVUnBnYsw
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2023 - 07:49 #9
WindowsBlinds er et købeprogram og koster 20 dollars.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2023 - 12:22 #10
Bjarnebif har du fået løst det du spørger om eller skal vide mere?
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. august 2023 - 23:34 #11
Jeg bruger selv Classic Start Menu (v4.3.1), selvom den ikke laves mere, så virker den på alle mine PC'er lige fra Windows og op til Windows 11, du kan selv vælge om det skal være Windows, Classic eller ala windows 8,10 eller 11

Mvh, DB
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. august 2023 - 16:44 #12
Efter en udskiftning af bundkortet for cirka 3 uger siden, i min hjemmebyggede pc, måtte jeg installere Win 10 på ny.
Jeg har altid haft Classic Start på min maskine efter Win 10 blev installeret i efteråret 2019, da jeg ikke kan forlige mig med startmenuen i Win 10. Så programmet findes da endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2023 - 01:46 #13
Classic Shell findes men opdateres ikke mere. Open Shell har overtaget og opdateres. Den er det samme som Classic Shell.