Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 14:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Downloade RSS fra DR P1

Der findes nogle udsendelser på DR P1, som kan høres direkte eller over RSS og Facebook. Men hvordan henter man en udsendelse ned på computeren.
På det tidlige Radio 24/7 var man intelligente nok til, der kunne hentes en MP3, som kunne afspilles direkte på computeren  eller USB-radio.
Jeg har ikke lyst til, at melde mig ind på Facebook for at høre radio.
Hvad kan man gøre for at få udsendelserne på computeren ?
Avatar billede INK Ekspert
13. august 2023 - 15:12 #1
Hvis du ikke vil downloade, men blot streame, kan du vel bruge dette link?

https://www.dr.dk/lyd/p1
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 15:25 #2
#1
Tak for linket, det er der jeg ser mulighederne eller de manglende muligheder.
Men jeg vil gerne have udsendelserne ned på computeren, ligesom alle dem jeg har fra det desværre, hedengangne Radio 24/7.
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 15:49 #3
Jeg har prøvet at optage lyden med Audicity, men får bare fejl meddelelse.
Avatar billede double-g Juniormester
13. august 2023 - 16:12 #4
Browser extension'en Video DownloadHelper her ingen problemer med at hente fra DR. (gemmer dog pr. default i *.mp4 format) Fås til både Firefox og Chrome

https://www.downloadhelper.net/
Avatar billede Erik K Ekspert
13. august 2023 - 16:18 #5
Audacity kan fint optage udsendelserne her, så der må være noget galt med dine indstillinger i Audacity.

Se mine indstillinger her:

https://ibb.co/6cQXzkL

Det er indstillingerne nederst du skal være opmærksom på:
Wasapi og så dine højttalere (eller måske lydkort)
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 16:47 #6
Tak for jeres link, jeg vil se på det.
Avatar billede klaudi Ekspert
13. august 2023 - 17:50 #7
Avatar billede klaudi Ekspert
13. august 2023 - 18:41 #8
En anden mulighed er at installere en udvidelse, her til Chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/smart-rss/eggggihfcaabljfpjiiaohloefmgejic/related?utm_source=ext_sidebar&hl=da

Med den installeret kan man højreklikke på RSS feed og vælge Subscribe to this feed
så åbner en ny fane med indhold af podcast, her kan du downloade det du vil høre, højreklik på den kryptiske titel øverst til højre og vælg Gem link som...
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 22:12 #9
#1
Det fungerer. Mange tak.👍
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 22:14 #10
#5
Jeg kunne ikke få det til at fungere. Der var en voldsom brummelyd på.
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 22:15 #11
I skal alle, som har deltaget i mit spørgsmål, have mange tak.😊
Avatar billede valby Ekspert
13. august 2023 - 22:29 #12
UNDSKYLD en bommert. Den grønne løsning går selv følgelig til #4 👍