Avatar billede Uvanga Ekspert
18. august 2023 - 08:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pludselig forsvandt lydkort fra min PC

Lydkort pludselig væk fra PC.
Af en eller anden grund forsvandt lydkort fra min PC, kunne ikke ses i enhedshådtering.
PC er nu gendannet til et tidligere tidspunkt, og lydkort er nu igen dukket op i enhedshåndtering.
Og fungerer nu Ok. Men hvad kan det skyldes at lydkort var forsvundet?
PC er standard indstillet til at opdateringsassistent er Fra på to af de 4 muligheder. Kan det anbefales at aktivere de to der er Fra.
Se venligst vedhæftede skærmprint af disse muligheder:
https://ibb.co/Y7Zxxc9
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2023 - 09:09 #1
1: Er det Windows 10?
Der kom en meddelelse i går med at Microsoft ruller en opdatering tilbage da den gav problemer af en art. Men om den var hardware relateret det ved jeg ikke. En opdatering kan jo ødelægge en driver så en pc ikke virker. Når du siger den var "væk" så kunne den faktisk godt kunne have ligget under skjulte enheder.
Jeg har selv oprettet i gruppepolitikken på min  Windows 10 pro at Windows update ikke selv automatisk må opdatere på drivere.
2: Giver ikke en ændring at aktivere med mindre du har en købt Officepakke a la 2019 etc. 365 er mig bekendt netbaseret.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. august 2023 - 09:21 #2
Det er Windows 10 ver. 22H2. Fejlen kan måske skyldes den opdatering du nævner. Det skete som sagt pludselig, og af sig selv. Lydkort var heller ikke under skjulte enheder, det blev checket.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt, og ser om der kommer flere kommentarer💻
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. august 2023 - 18:30 #3
Der er ikke flere kommentarer, og problem er løst. Så hermed lukkes spørgsmålet.
PS
Jeg fandt faktisk ud af at man via Jobliste/Taskmanager kan udføre genstart af Windows Stifinder. Det kan løse nogen problemer. Så Windows genstart er værd at forsøge inden man går helt i panik med drastiske tiltag🔨🔨🔨