Avatar billede knuldefar1942 Forsker
26. august 2023 - 07:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

amiga 500

jeg kan ikke få min amiga500 til at køre på tv med hdmi der skal kome et amiga logo frem på tv men det gør der ikke jeg har prøvet scart til hdim convorter men kun en hvid  skæm
Avatar billede Little Helper Seniormester
26. august 2023 - 18:58 #1
Med den smule information er det svært at vide hvad der sker, men præver at give lidt bud.

Amiga 500 starter med en hvid baggrund og en kickstart hånd i blå. Så når du skriver at kun har hvid skærm kunne det være fordi billedet er opskaleret "Zoomet" så meget at du ikke ser den blå hånd men kun den hvide baggrund.

Har du nogle disketter så tag en disk og sæt den i drevet. Brug et spil som kan boote fra drevet.

Ændre skærmfarven/skærmbilledet sig når du sætter disken i drevet.

Når du sætter en diskette i kan du høre maskinen "snakker" fra drevet eller er det en meget kort lyd som kun er metal hætten på disketten der slider til siden.

Kommer der lys i Diskettedrev lampen på din Amiga 500.

Dette er for at vide om din maskine booter op, Gør den det så burde maskinen virke men at vi har et skærm/display relateret problem.
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
27. august 2023 - 12:49 #2
den er sæt til med en convorter og det vikker ikke hellder ikke med diskerter
der skal obat et mondul i  amiga