Avatar billede slein55 Mester
31. august 2023 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

verificering for oprettelse i Database

hvorfor virker dette ikke mere den har virket under tidligere version af PHP men nu har webhotellet opgraderet til PHP 8.2, det bliver kaldt med https://webside.dk/confirm.php?email=email@mail.coml&token=1234567
og hvis email og token findes skal den ændre isemailconfirmed til 1

<?php
    function redirect() {
        sleep(5);
        header('Location: http://webside.dk');
        exit();
    }
    if (!isset($_GET['email']) || !isset($_GET['token'])) {
        redirect();
    } else {
        $con = new mysqli('localhost', 'user', 'pass', 'database');
        $email = $con->real_escape_string($_GET['email']);
        $token = $con->real_escape_string($_GET['token']);
        $sql = $con->query("SELECT id FROM bruger WHERE
                      email='$email' AND token='$token' AND isEmailConfirmed=0");
        if ($sql->num_rows > 0) {
            $con->query("UPDATE bruger SET isEmailConfirmed=1, token='' WHERE email='$email'");
            echo 'Din email er verified!';
        } else
            redirect();
    }
?>
Avatar billede repox Seniormester
31. august 2023 - 10:58 #1
"virker ikke mere" er ikke en særlig god beskrivelse at gå ud fra.

Hvad er det specifikt der ikke virker for dig?
Avatar billede slein55 Mester
31. august 2023 - 11:05 #2
fejlmeddelse:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/1/d/1/webside.dk/httpd.www/side/confirm.php:1) in /customers/1/d/1/webside.dk/httpd.www/side/confirm.php on line 4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2023 - 11:08 #3
Det er så fordi der står noget før:  <?php

Det kan være linjeskift, mellemrum, noget HTML, eller den berygtede BOM i UTF8-tegnsættet. En BOM er usynlig, men ret generende. Og den kan fjernes.
Avatar billede slein55 Mester
31. august 2023 - 11:38 #4
hvordan fjernes en BOM?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2023 - 11:42 #5
Du åbner den i en tekst-editor, og så siger du "Gem som", og vælger UTF-8 uden BOM.