Avatar billede Peter Olsen Seniormester
01. september 2023 - 08:51 Der er 8 kommentarer

Optage samtaler på Android

Er der nogen der har en idé til en apps der kan optage telefon samtaler. En der er sikkert at download.

Vh Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2023 - 09:25 #1
Gå i Play butikken og skriv record call app og der kommer muligheder her.
Bemærk lige her at når man optager optagelser skal man sørge for at få  samtykke for at gøre det.
Avatar billede acore Ekspert
01. september 2023 - 09:58 #3
Så vidt jeg ved, er det som privatperson tilladt at optage en samtale uden at fortælle, at du gør det, hvis du selv deltager i samtalen.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
01. september 2023 - 10:14 #4
Jeg har før hentet en apps til at optage samtaler og fik min telefon inficeret men virus 😪.

Har ikke lyst til at prøve det igen. Google sikkerhed virker ikke.

Vh Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2023 - 10:19 #5
#4 Ok
#3 Læser jeg også nu i linket:  "Hemmelig aflytning eller optagelse af samtaler mellem andre er forbudt efter straffelovens § 263. Det betyder, at man kun må optage samtaler, som man selv deltager i, eller hvor man har fået samtykke fra mindst en af deltagerne i den samtale, der optages."
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
01. september 2023 - 17:03 #6
Denne virker upåklageligt på min Samsung A21s

Desværre skal man hente og installere en ekstra app udenfor Google play, pga. Googles nyeste ændringer i android 11+ og det er lidt bøvlet at sætte op. Men det virker. Bluetooth kan jeg dog ikke få til at optage lyden fra.

Mht jura, så mener jeg ikke det er ulovligt at optage samtaler til eget brug. De må bare ikke deles med andre uden samtykke.

Link....
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catalinagroup.callrecorder
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
01. september 2023 - 19:32 #7
#6 Jeg skal love for at google har gjort hvad de kan for at telefonoptagelser ikke kan finde sted. Den apps du anbefaler passer åbenbart ikke til min Samsung. Har prøvet et par tricks hvor man skulle kunne optage uden apps installeret. Virker heller ikke. Øv.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. september 2023 - 20:40 #8
JA - De nyere versioner af android -forsøger at spærre for muligheden og nogle apps forsøger at omgå det - slår højtaler til op optager med mikrofonen med så meget ekko at det generer. Bedste råd er at køre en ældre android version - min Sony Xperia Z Android 4.1.2 (Jelly Bean), upgradable to 5.1.1 (Lollipop) gør det udmærket - men der er så meget and den efterhånden er forældet til. - Husker jeg rigtigt er det android 9 og højere der har problemerne indbygget i styresystemet..