Avatar billede klavil Seniormester
08. september 2023 - 15:09 Der er 2 kommentarer

Hjælp til XBOX360 displaykabel til tv kun med hdmi?

Har en gammel xbox360 min datter gerne vil have koblet til. Problemet er at nye tv ikke har en scart indgang eller indgang til kablerne, men kun en masse hdmi indgange.
Er der nogen der kan hjælpe med at finde det rigtige kabel jeg skal bruge?
Jeg syntes jeg har søgt på nettet, selv ebay.de, men uden held. Det er som om det er den helt gamle sorte xbox jeg kan finde kabler til og de to display kabler er ikke ens, skriver de. Dette er den hvide xbox360, ved ikke om det hjælper, men jeg mener kun vi brugte 3 kabler fra stikket på xboxen til det gamle tv. rød og hvid som vel er stereo lyd, samt et gult kabel som vel er billedet og de gik op i en scart adapter.
Håber der er en der kan hjælpe. tak og god weekend
Avatar billede klavil Seniormester
12. september 2023 - 00:20 #2
Det kabel der blev brugt hedder component HD AV hvor der er indgangsstikket i xbox samt 6 rca kabler beskrevet her:
Component HD AV: Connect the large plug to the Xbox, then match the red/green/blue video cables with the same port colors on the TV. Also, connect the red and white audio cables from the other set on that same cable. Then you need to set the switch on the A/V connector for your TV or monitor. Choose HDTV if the display supports a screen resolution of at least 480p, otherwise switch it to TV.On a high-definition TV, if the cable has a yellow RCA composite video connector, leave it disconnected. To connect to a standard TV, use only the yellow, red, and white connectors; don't use the other connectors.