Avatar billede ps76 Forsker
10. september 2023 - 18:44 Der er 1 løsning

Login Facebook

Jeg fik pludselig en mail der påstod at jeg havde anmodet om at min FB login kode skulle nulstilles. Og en tal-kode jeg skulle bruge for at nulstille. Det gjorder jeg nu ikke, for jeg havde ikke bedt om noget som helst nulstilling. Så jeg blev mistænkelig og ændrede min adgangskode til FB. Ny kode virker ok på pc.
Undrer mig så efterfølgende over at på min telefon (android) skal jeg ikke indtaste ny adgangskode? Jeg logger ud, og vælger log ind - og så åbner min facebook umiddelbart, uden at spørge efter adgangskode.
Er der grund til bekymring?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2023 - 19:07 #1
Nej. De enheder du hidtil har været logget på, er identificeret af Facebook, og derfor slipper du for at logge ind. Men af samme årsag, bør du tjekke dine Facebook indstillinger, og se om du kan genkende alle de godkendte enheder - en hacker vil jo også have fået godkendt sin enhed.

Du kan i indstillingerne vælge at logge af alle enheder - så er du helt sikker.

Men det er nu tvivlsomt om nogen har fået adgang, for det første de ville gøre var, at ændre enhederne der bruges til recovery... og så ville du ikke have fået beskeden...