Avatar billede henninga Novice
13. september 2023 - 17:34 Der er 2 løsninger

Gmail - opsætte "Tjek fra andre konti"

Jeg bruger G-mail og har også andre konti som jeg har sat op til at blive tjekket fra G-mail.  Det virker fint.
MEN - Jeg kan ikke finde ud af hvor ofte den tjekker mails hos de andre konti.
Når jeg kigger i "Indstillinger - Alle indstillinger - Konti og import" kan jeg se de konti som den tjekker (POP3) og der står hvor længe siden den har tjekket den pågældende konto.
Nogle gange står der rigtig mange minutter siden sidst - det kan være 35 og 45 minutter hvor den ikke har tjekket.

- - - - - Kan jeg ændre på hyppigheden af tjek ?  - - - - -
Alle konti som tjekkes er sat op med POP3 tjek da de ikke kan benytte G-mailify

Hilsen Henning
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2023 - 18:05 #1
Mit gæt er, at den tjekker fx 15 min interval som ved andre konti, men at tiden, du ser, er fra sidste bevægelse på kontoen.

POP3 har den store indlysende fordel, at hvis du tjekker konto fra et andet sted, så dukker den modtagne post aldrig op i gmail - så det er op til dig selv KUN at bruge gmail til at kigge på konti.

Hvorfor via Gmailify, du kan hente mail fra andre konti direkte i gmail?
Avatar billede henninga Novice
13. september 2023 - 21:41 #2
Hej claes57
Tak for svar.
Jeg tjekker ikke mail andre steder end i g-mail. Derfor er POP3 jo fint så mail slettes ved udbyderen. Helt som jeg vil ha det.

Jeg prøvede at sende mail til min anden konto og den dukkede frem efter 4 minutter.
Din tanke med at tiden viser hvornår der blev hentet noget post lyder plausibel.
Takker for input.