Avatar billede Benr Praktikant
14. september 2023 - 13:38 Der er 8 kommentarer

Netkort

Mit netkort tillader kun 100 mbit på min Hp pc,  er der andet muligheder end at skifte det til et det kan tage noget mere.
Har prøvet at sætte det op i indstillingerne på netkortet, men 100 mbit er det højeste man kan vælge.
Er sider andre løsninger?
Vh Bent
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2023 - 13:55 #1
Ja, du kan sagtens opgradere netkortet. Om dette er på stationær eller bærbar kan dette tillade sig.

Det samme for hjemme routeren fra din udbyder, her kan man anmode om nyere model.

Det er ret sparsomme oplysninger af hvad din netkort er.

Vi får brug for mere oplysninger om dette. Hvad har vi at gøre med. Eksempel bærbar, stationær, Mac, Windows, iPad m.v., inklusivt hvad hedder netkortet.

Det kan trods alt være begrænsninger baseret af netkort modellen m.v..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2023 - 14:32 #2
Er det en stationær, kan du sætte et nyere netkort ind i PC´en.

Men både en stationær og laptop kan bruge denne: https://www.dustinhome.dk/product/5011311688/ue306-v1

Som Jørgen B. er inde på, kræver det selvfølgelig at resten af dit netværk også er kompatibel med 1000Mbps
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2023 - 15:51 #3
Hvis den kun er født med 100Mb er den`måske så gammel den ikke rigtigt kan udnytte mere.  og har du behov for mere ?
Avatar billede Benr Praktikant
14. september 2023 - 16:24 #4
Hej igen, tak for hurtig respons.
Netkort er Realtek PCLeFamilie controller
Pc er en HP laptop 9l8BAl4Q
Hvis jeg tager enhedshåndteringen og åbner netkortet undergangen avanceret,,
Er der noget der hedder hastighed og duplex , den står til 100 mbit fuld duplex
Der er ikke større hastighed jeg kan vælge.

Kan det opdateres eller skal der nyt til.
Vh Bent
Avatar billede Benr Praktikant
14. september 2023 - 16:27 #5
Kurt 54
Jeg har brug for mere, da spil som min kone spiller hakker og er langsom🙁
Vil gerne over 100 mbit
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2023 - 16:49 #6
HP 9l8BAl4Q kommer der slet ikke noget oplysninger af.

Tag et billede af produkt label i bunden af bærbaren, vi skal nok finde relevante oplysninger om den for dig.

ImgBB
https://imgbb.com/

Post Image
https://postimages.org/
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2023 - 18:49 #7
Jeg tror ikke en båndbredde på 100  Mb/s er flaskehalsen - kig på ping tider og cpu-belastning - 4K stremming kræver omkring 25 Mb/s -  hvad skærmopløsning spiller hun med -vl nøppe mere end det.

https://www.bredbaandsmatch.dk/bredbaand/hastighed/100-mbit/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2023 - 20:16 #8
Jeg er enig med Kurt54 - hvis PC´en er født med et 100Mbps netkort, er den næppe gearet til at spille flydende  dag. Enten er den gammel (+10 år), eller også er den bygget af lavpris-komponenter for at holde prisen nede. I begge tilfælde vil det ikke hjælpe at gøre netværket hurtigere.

Med det lille forbehold at vi jo ikke kender maskinens nøjagtige bestykning...