Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2023 - 18:59 Der er 29 kommentarer og
17 løsninger

Samsung XCover 5 modtager ikke mails

Jeg er løbet ind i et kedeligt problem, nemlig at min Samsung XCover 5 mobil ikke modtager mails overhovedet via Webmail, men kan godt modtage Gmails. Den sidst indkomne mail kom i går 13/9 klokken 12:20
Jeg bruger normalt aldrig Gmail, og denne konto blev kun oprettet for et par år siden pga. af manglende modtagelse af mails fra eksperten, hvor YouSee hårdnakket påstod at fejlen lå hos eksperten, hvilket naturligvis skulle vise sig ikke at være rigtigt
Der er intet i vejen med min stationære med Win 10. På denne er der installeret MS Outlook 2019.
Jeg har ikke pillet ved noget på mobilen, så det virker meget underligt.

På forhånd tak.
Mvh.
ErikHg
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2023 - 19:12 #1
Tilføjelse: Jeg har prøvet at sende en mail til min egen Web-mail adresse fra mobilen, den kommer fint ind på den stationære, men ikke på mobilen.......🤔
Avatar billede INK Ekspert
14. september 2023 - 19:28 #2
Jeg ville først lige checke server indstillinger på min telefon. På YouSee´s hjemmeside kan du finde disse. Finder lige linket til dig.
Avatar billede INK Ekspert
14. september 2023 - 19:30 #3
Indgående postserver:

POP3-server: pop3.yousee.dk eller pop3.mail.dk
IMAP-server: imap.yousee.dk eller imap.mail.dk
Standardport

POP3-server: 995
IMAP-server: 993
Brugernavn

Din YouSee mailadresse (fx jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode

Det er den kode, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail.
Hvis du vil ændre koden, skal du gøre det i Mit YouSee.
Her kan du se, hvordan du ændrer din kode.
Du skal sætte flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL)'.
Avatar billede INK Ekspert
14. september 2023 - 19:30 #4
Udgående postserver (SMTP)

asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk
Standardport

587 - TLS (STARTTLS)
Brugernavn

Din YouSee mailadresse (fx jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode

Det er den kode, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail.
Hvis du vil ændre koden, skal du gøre det i Mit YouSee.
Her kan du se, hvordan du ændrer din kode.
Du skal (i de fleste tilfælde) sætte flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2023 - 19:32 #6
Din Outlook er vel ikke sat til at slette på mailserver ved modtagelse.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2023 - 20:22 #7
Nej det er den ikke. Problemet opstod ud af den blå luft. Jeg opdagede det dog først i dag. Sidste mail kom i går kl. 12:20
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 21:22 #8
Brugere af YouSee mail har fået en mail om opdatering, så måske det er det der har ramt dig?
27. juni fik jeg følgende:
"Du bruger i dag din YouSee Mail via et eksternt mailprogram, fx Outlook. Vil du fortsætte med det, er det nødvendigt, at du opdaterer din opsætning - fordi din nuværende opsætning er forældet.
Du kan finde vejledningen på yousee.dk ved at vælge 'Hjælp' og derefter 'Mail' i menuen. Vejledningen hedder: Opdatér din mailopsætning.
Har du brug for yderligere hjælp til opsætningen, kan du få hjælp af udbyderen af dit eksterne mailprogram.
Opdaterer du ikke, vil din mail blive spærret senere på året."
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2023 - 21:36 #9
ERIK K -problemet er i webmail - der indstiller man ikke selv de server og porte Yousee henviser til.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 22:29 #10
#9
det er da rigtigt - jeg faldt i, fordi du i #6 nævnte Outlook :-)

Den der kan læse (det hele) har bestemt en fordel..........
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 10:22 #11
Jeg kan desværre her til morgen konstatere at problemet ikke er løst☹ Jeg var ellers lige så lettet, over fejlen var rettet.
Det kom 14 mails torsdag aften efter at jeg havde geninstalleret mailprogrammet, men i dag fredag er der kommet to mails i indbakken på min stationære men ingen på mobilen. Jeg vil lige understrege, at de to der er kommet ind er fra DR Nyheder, der ikke er markeret som spam på hverken den stationære eller på mobilen.
Håber at nogen kan hjælpe - på forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2023 - 10:37 #12
Forstår du har en normal mailkonto hos YouSee?
Denne kan tilgås gennem webmail i en browser. Log ind på Mit YouSee og så webmail, eller direkte på Webmail. Her kan du se dine indgående mails, samt checke Spam mappen.
Mails kan også tilgås gennem et mailprogram på en pc eller en app på mobiltelefon. YouSee mails kan modtages med både POP3 opsætning og med IMAP opsætning.
IMAP opsætning betyder at mailprogrammet/appen "kikker" op på serveren, og ser det samme, som du kan se i webmail i en browser. Når du sletter på en enhed slettes den overalt!!
POP3 opsætning betyder, at mailfilen downloades til din pc og/eller mobil. Som Kurt54 skriver i #6, skal du checke i mailprogrammet (Outlook2019) på din pc, om der er en automatisk slettefunktion, når mailen er downloadet til første enhed!!
På din mobil kan der være en funktion, der kun viser ulæste mails. Check igen opsætningen på din mobil. Den skal vise alle mails selvfølgelig.
Men oplys lige om dine enheder bruger IMAP eller POP3?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 10:52 #13
Jeg anvender pop3. Jeg har kikket på mobilen om der er ulæste beskeder, og det er der ikke. Der har jo heller ikke været problemer i lang tid, med hverken modtagelse på den stationære eller mobilen. Det opstod onsdag 13/9. Sidste mail kom kl 12:20 og i går kom der igen nogle, for igen udeblive efter at jeg havde geninstalleret mailprogrammet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 11:54 #14
Jeg har nu ringet til YouSee kundesupport. Jeg blev rådet til igen at afinstallere mailprogrammet (Samsung Mail) som jeg har brugt i lang tid uden problemer. Med arbejderen guidede mig igennem, og han prøvede at sende en mail, der efter lidt tid blev modtaget på mobilen. Jeg prøvede også selv at sende et par mails men desværre  uden at disse blev modtaget på mobilen .Han rådede mig til at fejlmelde problemet....
Jeg skriver igen når der er nyt i sagen.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2023 - 14:50 #15
Jeg har oplevet problemer med at sende mail fra egen mailadresse og til samme mailadresse i YouSee mail. Prøv at sende fra din g-mail til din YouSee mail.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 16:41 #16
Jeg har flere gange prøvet at sende en mail (YouSee) fra min mobil og til min stationære pc, og dette er gået fint. Jeg har lige sendt en mail fra min YouSee konto og toi min g-mail-konto, og dette gik helt uden problemer. Der må derfor være en eller anden mærkelig fejl ved YouSee mailkontoen. På både den stationære og den bærbare er alt ok. Det er tydeligvis de indgående mails til min YouSee webadresse der driller. Gmail fungerer. Det er utroligt at de ikke kan hjælpe kunderne hos YouSee, mere end tilfældet er.

Du skriver i #4
asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk
Standardport

587 - TLS (STARTTLS)
Brugernavn

Din YouSee mailadresse (fx jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode

587 - TLS (START TLS)
Da jeg talte med YouSee medarbejderen sagde han at der skulle stå SSL

Ærlig talt er er jeg mere tilbøjelig til at følge dine råd, frem for medarbejderen hos YouSee. Min erfaring siger mig nemlig, at de hos YouSee kundeservice ikke ved hvad de sidder med.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. september 2023 - 16:51 #17
Ifølge den vejledning jeg fik 27. juni, skal bruge SSL.
Se her:
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/outlook

Jeg har fulgt vejledning og det virker fint.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2023 - 16:58 #18
Ref #3, #4, #5 og #16. Jeg kopierede bare fra YouSee's hjemmeside, der så formodentlig ikke er opdateret. Husker godt mailen fra YouSee, men den er slettet forlængst. Så Erik K i #17 er sikkert den rigtige, beklager fejlinfo.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 19:13 #19
#17 - Nu har jeg fulgt vejledningen i linket du har sat ind, men problemet er der
stadig:-(
Jeg fatter ikke hvad der er årsagen da der ikke tidligere har været problemer, og problemet bare pludselig opstod.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 19:36 #20
#17 - Liket du har sat ind henfører til mailopsætning i Outlook. På min Samsung mobil med Android OS anvender jeg Samsung mail programmet som jeg downloader. Dette har jeg altid anvendt. På min stationære- og på min bærbare er installeret Outlook 2019.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2023 - 19:49 #21
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 20:24 #22
Under opsætning kommer disse to ting op på skærmen:

https://ibb.co/Hdsmzbn

https://ibb.co/smQKNSx

Det er undrer mig er at der står "pop3.pc.dk" og "smtp.pc.dk"
Jeg har rettet det men har på fornemmelsen at disse forkerte adresser opstår igen.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2023 - 20:48 #23
#22 Det er jo ikke serveradresser for YouSee mail. Du bør slette kontoen, genstarte din telefon og så oprette på ny. Afhængig af din mail adresse skal du måske opsætte den manuelt. Der kan være problemer med automatisk opsætning af visse ældgamle mailadresser som x@postx.tele.dk og andre. (noget tyder på din hedder xx@pc.dk og så vælger mailprogrammet automatisk at indsætte de forkerte serveradresser.
Jeg ville foretrække manuel opsætning med de korrekte serveriindstillinger.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2023 - 21:21 #24
Nej jeg tænkte godt på at der ikke er tale om serveradresser, og har derfor hver gang ændret dem til hhv. pop3.yousee.dk og asmtp.yousee.dk.
Jeg har også forsøgt at opsætte programmet både manuelt og automatisk. Det er helt korrekt at mailadressen er xxx@pc.dk - den fik jeg i december 2013.
Din mail #23, gik ind på min mobil klokken 20:56, og jeg har lige sendt en mail fra min stationære der ikke er modtaget på mobilen. Jeg har sendt adskillige test mails mellem den stationære og mobilen, efter geninstallation, men det er kun den første der bliver modtaget sender jeg en f.eks. tre minutter senere sker der intet.
Der ligger et computerfirma ret tæt på hvor jeg bor og jeg tror at jeg i morgen vil kontakte dem.
Jeg takker under alle omstændigheder alle bidragydere til løsning af mit problem, og lader høre fra mig når der er sket noget nyt i sagen.
Avatar billede Erik K Ekspert
16. september 2023 - 00:10 #25
#20
Jeg mener ikke, at der burde være forskel på opsætningen, hvadenten man bruger Outlook eller Samsungs mail.
Jeg bruger samme opsætning til min app fra Blue Mail.
Men det er jo ikke sikkert, at fejlen ligger der.
Jeg ville forsøge med en manuel opsætning, som foreslået af Ink.
Du kan fint bruge de servernavne, de foreslår i vejledningen. Det er kun under mailadressen du skal bruge xxx@pc.dk
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. september 2023 - 10:24 #26
Jeg tror eller rettere sagt håber🤞 at problemet er løst.
Da jeg vågnede klokken 9:00 så jeg på mobilen at der var komme tre mails i indbakken; en fra eksperten kl. 00:21, og to fra DR Nyheder hhv. kl. 07:20 og 08:08.
Jeg lavede en test ved at sende en mail fra min bærbare til min egen Webmail-adresse, for at se om denne ville blive modtaget på mobile. Der gik et par minutter , og nu dukkede den afsendte mail op på mobilen. Klokken 09:42 kom der yderligere en mail fra en anden afsender. Så jeg håber at systemet fungerer nu.
Jeg finder sikkert aldrig ud af hvad årsagen til problemerne med den manglende modtagelse var, men hovedsagen er at det nu fungerer som det skal.
Jeg takker for i denne tråd for forsøgene på at løse problemet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. september 2023 - 23:31 #27
Glæden varede desværre kort:-( Søndag 17/9 kom der én mail på mobilen men omkring 7 - 8 på hhv. min stationære- og bærbare pc.
Jeg skrev en mail til YouSee klager privat, hvori jeg tydeliggjorde min utilfredshed med deres parodi af kundesupport.
Fejlen kan nu kun ligger ét sted, nemlig hos YouSee selv, da opsætningen på min mobil jo må være korrekt, da den kunne modtage mail uden problemer lørdag.
Ifm. computer firmaet jeg havde tænkt på at kontakte, skrev jeg til YouSee at det egentlig ville være rimeligt hvis jeg sendte regningen videre til YouSee, da det der tydeligvis ikke formår at løse problemet. Nu venter jeg bare på svar. fortsættelse følger.......
Avatar billede Erik K Ekspert
18. september 2023 - 16:24 #28
Et par forslag som måske er lidt nogen langskud...

Kunne det tænkes, at du ved en fejl er kommet til at slå mobildata fra i indstillingerne på din telefon og at den ikke hele tiden har forbindelse til dit wifi?

Du nævner, at du har en Gmail som du sjældent bruger. For at udelukke fejl i Samsung Mail kunne du evt. prøve at oprette din youSee konto i Gmal-appen.
Har du Gmail-appen på din telefon og i den har oprettet din Gmail-konto, kan du tilføje din YouSee-mail i samme app.
Du klikker på profilbilledet øverst til højre > så åbnes en mulighed for at se hvilke mailkonti, der er oprettet i appen > på samme liste har du mulighed for at vælge Tilføj en anden konto > tryk på den mulighed > ny side åbnes, hvor der vises forskellige muligheder for at oprette en mailkonto - her vælger du Anden - så kan du oprette din YouSee-mail manuelt uden forudindstillinger.> følg bare anvisningerne på skærmen.
Du anvender oplysningerne, der fremgår af det link jeg satte ind i # 17

Hvis du i forvejen havde din Gmail i appen, kan du skifte mellem de to mailadresser ved at trykke på prilbilledet og vælge den konto du vil have åbnet - de blandes ikke.
Har du ikke Gmail-appen installeret, kan den jo hentes gratis i Google Play.
Avatar billede Erik K Ekspert
18. september 2023 - 16:40 #29
Lige en tilføjelse, hvis du vælger at oprette din YouSee-mail i Gmail-appen, behøver du ikke slette den i din Samsung Mail, da begge apps bare kigger på din webmail hos YouSee.
Hvis appsene virker korrekt burde dine mails dukke op begge steder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2023 - 19:55 #30
Wi-fi er ikke slået fra.
Jeg har Gmail-appen på mobilen, og har nu prøvet at installere min mailadresse som jeg har hos YouSee. Nu ser det i hvert fald ud til at der er kommet de manglende mails i indbakken på mobilen.
Gmailen blev kun oprettet som kontrol, da YouSee i perioden fra april 2021 og helt frem til marts 2022, påstod de at det var hos eksperten fejlen lå omkring manglende modtagelse af mail fra netop eksperten. Det var i august 2021 Gmailkontoen blev oprettet efter næsten tre ugen uden én eneste mail fra eksperten.
Jeg synes at det ser rigtig fornuftigt ud, det du har skrevet i din vejledning👍
Jeg er absolut ikke ekspert på området omkring mails, da det virker meget forvirrende, synes jeg.
Men mange tak for hjælpen☺
Avatar billede Erik K Ekspert
18. september 2023 - 21:50 #31
Velbekomme.
Lige for en ordens skyld, så mente jeg ikke om du havde slået wifi fra på din telefon, men om du evt. kunne have slået mobildata fra.
Er de manglende mails også dukket op i Samsung Mail-appen nu?

Jeg håber, at Gmail-appen fortsætter med at virke, hvis det er tilfældet kunne noget tyde på at Samsung Mail-appen ikke virker korrekt.

Ja, man skal virkelig holde tungen lige i munden mht de forskellige måder at se mails på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2023 - 23:03 #32
Der kom de manglende mails ind på mobilen, men desværre er det ikke helt i orden. Jeg lavede en test, hvor jeg klokken 18:43 sendte en mail fra min stationære pc, via min web-mailkonto xxx@pc.dk og modtog den da også, men kun på pc´en. Der kom ingen mail ind på mobilen😞 Jeg ventede men intet skete.
Det med at henvende mig til YouSee kundeservice, det hjælper intet, for den ene gang for man én besked, for næste gang at få en anden. Fælles for disse beskeder er at det bare er snik snak.
Brugbare løsninger findes ikke hos YouSee, men tomme løfter, ubrugelige forslag og dumme undskyldninger er der derimod masser af. Men nu prøver jeg igen at opsætte mailprogrammet, hvor jeg først downloader Gmail-appen og derefter prøver at installere min webmail-konto. Jeg skal nok give besked når der sker noget i sagen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2023 - 15:16 #33
I dag 19/9 klokken 14:30 kontaktede jeg igen igen YouSee support.
Denne gang var det en kvindelig medarbejder jeg talte med. Hun anbefalede mig at geninstallerede Samsung Mail - det program som jeg har anvendt i gang tid uden problemer. Denne installation foretog jeg under vores samtale. Nu guidede hun mig igennem opsætningen, men der kom flere gange den nedslående besked, at opsætning var mislykkedes. Til sidst sagde hun, at hun ville få fat i en af deres eksperter (hvis sådanne findes hos YouSee) det sagde jeg dog ikke. Hun indrømmede at noget er helt galt, men nu må jeg vente at se.
Når der kommer et nyt "afsnit" i denne tragiske komedie, så skal jeg nok skrive det her på eksperten. Heldigvis fungerer mail programmerne i både web-mail og Gmail fint på mine pc´er.
Avatar billede INK Ekspert
19. september 2023 - 15:34 #34
Så vidt jeg husker er Outlook mailprogrammet gratis på en mobiltelefon. Prøv at installere dette og opret din mail i denne app. Det kunne jo være en opdatering af Samsung mail, der er den skyldige. Det er næppe YouSee, da din mail jo virker andre steder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2023 - 15:59 #35
Jeg tror at jeg vil vente. Medarbejderen hos YouSee sagde at jeg vil modtage en mail der fra. Det jeg bruger min telefon ifm. mails, er faktisk kun at læse disse. Det er meget sjældent at jeg sender mails fra den, og når programmet Samsung Mail har fungeret i lang tid (flere år) synes jeg at jeg helst vil beholde det. Men mærkeligt det er det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2023 - 20:19 #36
20/9 - Der var ingen mail kommet på mobil, men der var flere på pc´en - altså var fejlen der stadig. Jeg afinstallerede onsdag formiddag mailprogrammet (Samsung Mail). Onsdag eftermiddag installerede jeg programmet igen. Da dette var gjort kom der adskillige mails ind, men dette ville jo ingen garanti være for, at der løbende ville komme flere. Jeg lavede flere tests hvor jeg sendte mails fra min stationære pc, til min egen mailadresse. Netop dette kunne ikke lade sig gøre i de seneste dage.
Jeg klikkede og lidt efter da jeg åbnede mobilen mail program, var testmailen allerede kommet ind. Jeg prøvede også at sende en mail fra mobilen til min egen mailadresse , og også dette gik fint. Jeg sendte en mail fra min Gmail adresse til min webmail adresse og dette gik også som det skulle.
Jeg har derfor nu et spinkelt håb om at fejlen er fundet. Når der nu kan modtages mails på mobilen, så må fejlen have ligget hos YouSee. De er sikkert bare ikke særligt interesserede i at indrømme det. Men på den anden side, når bare systemet fungerer er jeg tilfreds. Dog tør jeg ikke at stikke armene helt i vejret, for min erfaring siger mig, at jeg ikke skal glæde mig for tidligt, når det gælder YouSee.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2023 - 14:13 #37
22/9 - Desværre blev mine bange anelser bekræftet fredag morgen. Der var kommet to mail ind, Den seneste kl. 8:04. Jeg tændte min pc, og kunne der se at der var kommet flere end de to på min mobil.
Jeg kontaktede YouSee kundeservice. Sag og ventede i 15 minutter, efter omkring 1 1/2 minuts tid under samtalen med medarbejderen blev forbindelsen bare afbrudt......
Jeg vil ikke nævne hvilke gloser jeg anvendte i den anledning, men det var ikke de kønneste. Efter frokost prøvede jeg igen, og denne gang blev  forbindelsen dog ikke afbrudt. Medarbejderen sendte mig en testmail, der overraskende nok gik igennem på telefonen. Han bad mig om også at sende en mail til ham, og denne kom også igennem. Medarbejderen sagde at der ikke var noget at se hos YouSee mht. fejl, men rådede mig til at kontakte Samsung, for det var sandelig ikke hos YouSee der var fejl.
Jeg ringede til Samsung og der var svaret faktisk diametralt modsat, nemlig at det var hus YouSee fejlen lå. Man føler sig som en tennisbold, hvor man konstant bliver sendt over til modstanderen.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. september 2023 - 14:55 #38
Fik du prøvet at oprette din mail i Gmail?

Har du prøvet at genstarte eller slukke din telefon helt og starte den op igen?
I begge tilfælde skal du bruge koden til dit simkort og til din telefon.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2023 - 15:46 #39
Det med at slukke/genstarte telefonen er afprøvet.
Men jeg kan ikke rigtig forstå hvad du mener med at oprette min mail i Gmail.
Jeg har min web-mail fra YouSee xxxxx@pc.dk og min Gmail xxxx@gmail.com. Hvordan der videre procedure er forstår jeg ikke.
Jeg bruger så at sige aldrig min Gmail, da den kun blev oprettet i august 2021 som kontrol for om der kom mails ind fra eksperten. Den gang skulle YouSee også stille sig på tværs og hævdede at det var en fejl fra ekspertens side. Der gik 10 måneder før skidtet kom til at virke.
Mvh.
ErikHg
Avatar billede Erik K Ekspert
22. september 2023 - 16:10 #40
Jeg har beskrevet det i #28 og #29 hvordan du kan bruge Gmail-appen til at se din Yousee webmail..
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2023 - 16:53 #41
Jeg tror at det lykkedes, at gennemføre oprettelsen af kontoen i Gmail - men jeg er noget på glatis.
Nu krydser jeg fingre for at det virker - og bliver ved med at virke.🤞
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2023 - 20:19 #42
4. oktober: så gik den ikke længere☹ Nu virker skidtet ikke igen. Det er kun på mobilen der ikke modtages webmail - den den stationære og bærbare kører alt som det skal.[b]
Selv om min YouSee webmail blev oprettet i Gmail, efter kyndig vejledning her på eksperten, og den har fungeret siden 22/9, stoppede der med at komme mails i indbakken 3/10. Den sidste mail kom omkring klokken 17 tirsdag.
Jeg ville kontakte YouSee support med der var lukket for telefonerne. Men på den anden side, så ved de ikke hvad de laver der, de såkaldte kundeservicemedarbejdere hos YouSee support. Man får gang på gang en sludder for en sladder.
Nu vil jeg efter at jeg har fjernet mailprogrammet jeg altid har anvendt der hedder Samsung Mail, geninstallere det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. oktober 2023 - 19:55 #43
Der var fredag morgen 6/10 til min overraskelse kommet hele 25 mails ind i indbakken på min Webmail.
Klokken 16:15 kikkede jeg igen og så at der ikke var kommet én eneste mail siden klokken 10:55. Jeg åbnede derefter mailprogrammet på min pc, og der var kommet adskillige mails efter klokken 10:55, altså var der igen problemer.
Jeg afinstallerede Samsung Mail, og installerede det igen. Efter installationen åbnede jeg mailprogrammet og nu var de manglende mails kommet. Selv om jeg har fulgt forslaget i i #28 og #29 vil det ikke lykkes nu. Dette virkede ellers fint i perioden fra 22/9 til 3/10. Det er utrolig sølle af YouSee at behandle sine kunder på den måde. Senere sendte jeg en testmail fra min pc, og denne havnede ikke i indbakken på mobilen. Det vil i realiteten sige, for at jeg kan se indkomne mails, må jeg hver gang afinstallere og bagefter geninstallere Samsung Mail programmet. Det er intet mindre end grotesk.
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2023 - 20:21 #44
Har du forsøgt at installere Outlook på din mobil, som anført i #34?

Jeg forstår ikke du konstant kritiserer YouSee, når det virker alle andre steder end i Samsung Mail. For mig er det et Samsung Mail problem. Jeg er hverken ansat eller har økonomisk interesse i YouSee (TDC), men jeg er bange for du fokuserer det forkerte sted. Prøv med en anden mailklient på din telefon, og se om det virker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. oktober 2023 - 21:29 #45
Jeg talte med YouSee i går torsdag, og der sagde de at andre brugere af både Samsung og Apple har problemer med netop ikke at være i stand til at modtage mails på deres mobiler, så mit tilfælde er ikke de eneste.
Men jeg vil alligevel forsøge ar installere Outlook på mobilen. Dur det ikke er der jo ingen skade sket. Jeg vil eksperimentere modtagelse af mails, men dengang gjaldt det både på pc og mobil. Der gik såmænd "kun 10 måneder" før problemet var løst. Det var KUN mails fra "eksperten" der ikke kom i indbakken. Længste afbrydelse varede omkring 14 dage. Den samlede periode strakte sig fra april 2021 til februar 2022.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2023 - 00:03 #46
Nu har jeg flere gange Outlook på mobilen, at forsøgt at installere Outlook på mobilen, men hver gang mislykkes det. Der står at jeg skal tilføje en Googlekonto. En sådan har jeg jo - jeg skal jo tilføje min YouSee webmail i stedet.