Avatar billede Ajnbnb Juniormester
20. september 2023 - 17:20 Der er 11 kommentarer

Valg af netværks harddisk?

Hejsa
Min fars WD MY Cloud er stået af og han skal have en ny netværksharddisk.
Vi oplevede at supporten på app lukkede ned for et par måneder siden, vi brugte ellers appen ofte, især hvis en af mine søskende eller jeg skulle have adgang til filerne.

Ønskelige funktioner:
- Skal lagre musik, fotos og video filer (mestendels)
- skal fungere med Plex
-adgang for mig og mine søskende hjemme fra hvor vi selv bor. (Overføre/hente filer, mest fotos)
-størrelse minimum (6) 8 TB
- nem brugerflade/kontrol panel
-lav pris (som muligt)

Mange tak for jeres input !!
20. september 2023 - 17:37 #1
1 Cloud stået af har i backup ad data raid
Avatar billede Ajnbnb Juniormester
20. september 2023 - 18:24 #2
Hejsa Overgaard, jeg forstår ikke helt (måske ) hvad du skriver - vi har kopi af det meste på en ekstern usb harddisk men ikke det hele desværre.

Var det det du spurgte om?
20. september 2023 - 18:44 #3
din nas server skal den ha raid
Avatar billede Ajnbnb Juniormester
20. september 2023 - 19:03 #4
Overgaard hvad er det og hvad gør at vi kunne have brug for “Raid”?
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. september 2023 - 19:23 #5
https://da.wikipedia.org/wiki/RAID

Jeg ved ikke om i har brug for raid - både med raid og uden raid har i brug for backup. Raid er ikke backup.
Avatar billede Ajnbnb Juniormester
20. september 2023 - 19:54 #6
Vi tager manuel backup på en ekstern harddisk hver måned.

Har du et forslag til hvilken netværksharddisk han bør købe?
21. september 2023 - 01:03 #8
nemt at sette op
Avatar billede Ajnbnb Juniormester
21. september 2023 - 11:06 #9
Det link med WD, jeg synes ikkekeg kan se størrelsen på dem. Er du sikker på der kan oprettes forbindelse fra hvor jeg bor til hvor han bor?
21. september 2023 - 12:52 #10
ja du laver en bruger til ham og han loger ind https://os5.mycloud.com/
Avatar billede falster Ekspert
21. september 2023 - 12:53 #11
Der er næppe tvivl om, at den kan det, som du efterspørger.

Men den i linket skal have tilkøbte diske.

Her er den med 12TB og lidt mere beskrivelse

https://www.fcomputer.dk/wd-my-cloud-ex2-ultra-wdbvbz0120jch-personlig-cloud-opbevaringsenhed-12-tb-wdbvbz0120jch-eesn