Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2023 - 09:47 Der er 7 kommentarer

Spam på YuuSee mail

Er det mig der har gjort noget forkert, eller har YouSee bare vedrens mest elendige spamfilter - I dag var der f.eks. seks mails i spamfilteret, alle var legale mails fra annerkendte afsendere, 0 (nul) spammails var opfanget, til gengæld var der 3 spammails, som var røget igennem, men var blev stoppet i Outlook.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2023 - 12:55 #1
jeg gætter på, at yousee gerne vil lukke ned for mail (omend de nok bruger det internt i tdc)
Avatar billede Erik9761 Novice
22. september 2023 - 17:16 #2
Jeg får med mellemrum mange spammails, men de havde tit i uønskede mails i Outlook. Der er dog også mange der bliver sorteret fra i YouSee´s spamfilter.
Der har i de seneste mange måneder været gang i at sende spammails ud, men disse bliver blokeret.
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2023 - 17:55 #3
Når du modtager en mail, som er ok, men er havnet i spam, skal du gøre 2 ting. Oprette adressen i dine kontaktpersoner i webmail og flytte mailen til indbakken.
Avatar billede mort1 Ekspert
07. oktober 2023 - 12:09 #4
Tidligere havde man hos YouSee mail mulighed for at tilføje odiøse adresser til en spamliste, den mulighed eksisterer, som jeg ser det, ikke mere, men dem der nu kommer igennem kan man gå ind og blokkere - det burde vel være muligt for YouSee at blokkere disse mails inden de nåede til min, og andres, postkasse, for det er jo ikke kun mig der modtager spam fra disse odiøse adresser. På samme måde burde det være let at godkende mails fra f.eks. Elgiganten og Power, så de ikke, stort set per automatik, ender i spammappen.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2023 - 18:55 #5
uha - elgiganten og power er spam hos mig - dem skal du ikke godkende på mine vegne. Det er nok derfor, en fælles spam-liste udgår.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. oktober 2023 - 12:29 #6
claes57 - Hos YouSee, eller andre udbydere, har man vist, trods alt, aldrig kunne godkende noget eller nogen på andres vegne - I tilfældet YouSee mail (den gamle udgave) var der i hvert fald tale om et personligt spam- / ikke spamfilter, hvor man kunne spærre, eller tillade, op til 100 adresser - Det fungerede faktisk, selv om man også den gang kunne undre sig over, at så meget "snavs" kom igennem YouSees eget filter.
Skal jeg opdatere min egen liste over afsendere som næsten hver gang går i spam, selv om jeg har godkendt adressen som ikke spam, bliver det i dag med Østrigs Turistbureau og Andel Energi.
Avatar billede Erik9761 Novice
09. oktober 2023 - 14:24 #7
#4 Jeg mener at man kan få siden tilbage til det "gamle udseende" ved at klikke øverst til højre på tandhjulet - der kommer muligheden "klassisk web-app". Ved klik på denne kommer det tidligere udsende tilbage. Ønskes det nye udseende klikkes på den lille pil til højre for ens mailadresse øverst til højre og der klikkes på "Modern web-app".
Hvad det skulle gøre godt for at YouSee ændrede siden, ved nok kun de selv.