Avatar billede mnburrell Juniormester
23. september 2023 - 19:24 Der er 4 kommentarer

Stribe tværs over skærm

Da jeg åbnede min bærbare HP den 22. september 2023 var der en milimeter hvid stribe henover skærmen og den kan jeg ikke få væk. Hvad gør jeg?
Hilsen fra Marion
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. september 2023 - 20:25 #1
Der kan - måske - være en løs/dårlig forbindelse til skærmen.
Der sidder sandsynligvis et lille "bånd" hvorpå de elektriske lede befinder sig.
Hvis fejlen skal rettes er det ikke noget man lige skal give sig i kast med, hvis man ikke har forudsætningerne, men skal ordnes af en professionel.
Hvis der stadig er garanti på maskinen, så henvend dig til forhandleren hvor den er købt.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2023 - 20:37 #2
Det lyder godt nok interessant.

Er dette uden at være på noget?

Eksempel:
§1 Skrivebordet, uden andre programmer, bare almindelig skrivebord?
§2 Browser, når du surfer internettet med Edge, Chrome, Firefox, Vivaldi mange andre browser?
§3 Programmer, når man starter en applikation?

Det kunne tænkes, at du måske laver basale fejlfinding. Brug HP værktøjer og se om dine drivers og softwares er seneste fra HP.
Er det med browser, se om nulstilling af browser virker, eller opdatere browser. Det samme for programmerne, installer seneste udgave af denne.

Hjælper det basale ikke på noget, er jeg bange for at der er snakken om døde pixel eller døde pixel på grund af fine elektricitet kabler der er beskadigt, eller bare generelt skærmen er beskadig på grund af for hård klapning eller noget tungt har forceret din skærm så den producerer denne linie.

Det kunne i sidste ende være snakken om ombytning af skærm eller skal investere i nyt bærbar.
Er den under garanti, kan du nok få det serviceret på den butik du købte den fra eller få dette serviceret fra HP med dens garanti. Købsbevis kræves nok for dette for dækningen.

Du kan spørge HP Support og vær klar til at sende dem et billede af fejlen, hvis du vil kontakte HP Support
https://www.hp.com/dk-da/contact-hp/contact.html

🙃 Jeg hopper af her. Held og lykke.

Tråder:

White stripes
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Video-Display-and-Touch/White-stripes/td-p/6684344

Screen shows colored vertical lines after sleep or when I close the laptop...
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Video-Display-and-Touch/Screen-shows-colored-vertical-lines-after-sleep-or-when-I/td-p/6460150
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2023 - 20:50 #3
Kan du koble den til en ekstern skærm for at se om fejl så er væk? Er den væk så er panel defekt.  Flytter fejl med er fejl i grafik kort.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2023 - 11:14 #4
Det er typisk en forbindelsesfejl et sted - enten som nævnt selve datakablet (så plejer striben dog at være vertikal) eller i selve rammen af skærmen.

Prøv at klemme sammen på rammen, ude i siden af skærmen, først hvor striben starter og slutter, men også gerne hele vejen rundt hvor der ikke er problemer. På den måde kan du være heldig at klemme en løs forbindelse sammen igen.

Virker det ikke, tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre. Men du kan altid bruge en ekstern skærm.