Avatar billede Emma Praktikant
25. september 2023 - 17:09 Der er 7 kommentarer

Computer er for varm

Hej min vens Computer har ikke kun tænde i to timer og den har også være pisse varm men kun godt har en hånd på den  og man han har kun brug den 3-4timer så de er en gamer Computer og den er Max hafte den i 4 måneder og 18 dag  Plis hjælp
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2023 - 17:13 #1
Det kan næppe løses online. Kontakt en lokal butik, der kommer ud og ser på den.
Avatar billede puren Ekspert
25. september 2023 - 17:58 #2
at blive for varmt er sjov størrelse så er det så vamt at computeren slukker af sig selv?
hvis ja, send den tilbage til der hvor den er købt

hvis nej tilføj mere kølning
Avatar billede valby Ekspert
25. september 2023 - 18:17 #3
Pisse varm. Det er ca. 37 grader og fint nok.😁
Avatar billede Little Helper Seniormester
26. september 2023 - 19:26 #4
Haha Valler. Nah er det i virkeligheden ikke lunken ;)
Avatar billede valby Ekspert
26. september 2023 - 20:54 #5
Hvis du downloader Speccy, kan du se hvor varm komponenterne er.
https://www.ccleaner.com/da-dk/speccy
Avatar billede kurtba Ekspert
26. september 2023 - 22:35 #6
Det er lidt svært at forstå, det du skriver, men jeg opfatter det som om, at den nu slet ikke kan starte? Den kan være gået i dyb dvale, så prøv at holde tænd tasten nede i 10 sekunder, så lukker den helt ned, hvis ikke den er det i forvejen.
Prøv derefter om den kan starte.
Tag evt. strømkablet fra den og lav samme øvelse.
Sæt strøm på igen og se om det så virker.
Hvis det stadig ikke virker, ligner det en reklamation hos dem, hvor den er købt, da der jo stadig er garanti på den.
Hvis den har været varm, kan der være mange ting, som kan være brændt af/sammen.
Avatar billede valby Ekspert
26. september 2023 - 22:47 #7
Enig med #6, men vil lige tilføje, at det kan blive nødvendig, at tage det lille sølvfarvede batteri på bundkortet ud, før man holder startknappen nede et øjeblik.
Det er let på en Stationær PC, men kan være meget svært på en bærbar.