Avatar billede Casper Praktikant
01. oktober 2023 - 17:30 Der er 2 kommentarer

Migrate Outlook365 til G-mail

Hej folkens

Nogle af jer, som har en god løsning til at få migreret alle mails fra Outlook365 til G-mail? Udfordringen er, at jeg vil have flyttet alle mails fra den ene sky til den anden.

Mange mails ligger på serveren og jeg har fundet frem til, at man simpelthen bare ikke kan få alt ned. Man kan ændre sætte synkroniseringsperiode til maksimum, men alligevel bliver en meget stor del liggende i skyen og hentes ikke ned lokalt. Det må jeg leve med, med mindre en eller anden har en løsning.

Jeg har forsøgt følgende

1.
Det letteste ville være at bruge G-mails "Importer mails og kontakter" løsning, men her får jeg konstant fejlbeskeden [Gmail kunne ikke identificere din POP-server. Angiv oplysninger om din POP-server nedenfor].
Jf. Microsoft skal den hedde outlook.office365.com og køre via port 995 uden TLS, men det funker ikke.

2.
Har oprettet Outlook365 mailadressen lokalt på PC i Outlook og lavet en eksport (.pst). Efterfølgende oprettet min nye G-mailadresse i samme Outlook, importeret .pst, hvorefter der synkroniseres med skyen.
Det virker nogenlunde, men der mangler fortsat mange mails i .pst = de også mangler i skyen.

Nogen der har en god brugbar måde, at få alt ud fra Outlook365 mhp. import til G-mail? Der er kun tale om mails, ingen kontakter.

/Casper
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2023 - 14:28 #1
Kan du se noget mønster i, hvad der ikke kommer med i PST-filen?

Umiddelbart burde den jo netop tage revl-og-krat, forudsat du beder den om at eksportere fra øverste niveau i mailboksen.
Avatar billede Casper Praktikant
05. oktober 2023 - 15:12 #2
Nej, der er absolut intet mønster - har været alle mapper igennem og hverken tid, subject eller afsender viser et mønster. Det er fuldstændigt random (ser det ud til).

Jeg har gjort det samme på gamle versioner af Outlook, og der fik man - som du skriver - alt i applikationen i .pst.