Avatar billede goglov Seniormester
02. oktober 2023 - 22:02 Der er 4 kommentarer

Outlook 2016 professionel (PC) : Hvordan rydder man op i postkassen?

I min postkasse har jeg en mailmappe: x@y.dk der indeholder oplysninger alt for langt tilbage i tiden.
Derfor vil jeg lave et arkiv hvor jeg kan placere mail der er ældre end 90 dage.
Problemet er at man tilsyneladende ikke kan
placere arkivet på et andet drev udenfor C: drevet
Dette er nødvendigt da c: er totalt overfyldt og “gået i rødt”
Det er helt nødvendigt at flytte mappeindholdet eller dele af det væk fra c:
Har nogen et forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2023 - 22:06 #1
du kan bare flytte den samlede mængde til et andet sted... https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/move-outlook-data-file-2016-to-another-drive-on/41c953f0-403f-410f-ad0c-08c1c5d8f7d6
Det vil give dig mere fri plads på C: - hvorfor vil du have data på C:?
Avatar billede goglov Seniormester
04. oktober 2023 - 23:54 #2
Problemet er at når jeg skal tilslutte Outlook den nye placering kan jeg ikke skifte drev.

Under Kontooplysninger
Kontoindstillinger/Mailkonti: skift mappe
Værktøjer/angiv arkivmappe

Den mulighed vises ganske simpelt ikke!
Kan man gøre noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2023 - 09:57 #3
der kan jeg så ikke mere - er ikke bruger selv.
Avatar billede goglov Seniormester
05. oktober 2023 - 18:17 #4
Men tak for svaret, det var et godt link.

Er der andre der har et bud?