Avatar billede Klaus E Olsen Praktikant
04. oktober 2023 - 21:26 Der er 5 kommentarer

Facebook har deaktiveret min konto

Hej,
Jeg er sikker på, at jeg ikke er den første, der har dette problem.
1. FB skriver, at de har deaktiveret min konto, fordi der er et problem med min Instagramkonto. Så henviser de til et navn på en Instagramkonto, som jeg ikke kender.
2. TÆNK anbefaler et sted på FB, hvor man kan forsøge at genoprette sin profil eller gøre indsigelse mod at man er blevet deaktiveret. Her skal man skrive sit "navn" - men jeg har forsøgt med email-adresse, telefonnr, mit eget navn - intet af det virker - det afvises, idet de siger, at det er en forkert e-mail
3. Så har jeg prøvet via min Instagramkonto (altså "min rigtige"), som ikke er blokeret,  fordi den formodentlig ikke har sammenhæng med min FB-konto, men herfra kan jeg naturligvis heller intet gøre

Hvad i alverden kan man gøre?

Håber en eller anden har mere erfaring med dette end jeg :-)
Klaus
Avatar billede Anette Praktikant
14. november 2023 - 10:59 #1
Hej Klaus

jeg har samme problem. Fandt du en løsning?

Anette
Avatar billede Ole Praktikant
05. december 2023 - 17:05 #2
HJÆLP
jeg har næsten samme problem
1. Lørdag eftermiddag forsvinder min FB konto, jeg kan ikke længer logge på, mit billede er væk, det lykkedes at søge mit navn uden mit billede men mailnavn er rigtigt. men når jeg skriver min kode skriver den enten at koden er forkert, eller at kontoen er deaktiveret.
Jeg søger på nettet og finder også frem til TÆNK.

2. TÆNK anbefaler et sted på FB, hvor man kan forsøge at genoprette sin profil eller gøre indsigelse mod at man er blevet deaktiveret. Her skal man skrive sit "navn" - men jeg har også forsøgt med email-adresse, telefonnr, mit eget navn - intet af det virker - det afvises, idet de siger,( log ind på din konto) men det kan jeg jo lige som ikke efter som den er deaktivieret.

Hvad i alverden kan man gøre?
FB giver så godt som ingen mulighed for at skrive til dem.
Og det eneste sted jeg kan finde virker ikke efter hensigten.
Jeg er både side og gruppe adm, på sider og grupper, nogle af dem har ikke andre adm, så Ingen mulighed for at tilgå dem.

ER der fejl på FB, er jeg Hacked, eller???

Håber en eller anden har mere erfaring med dette end jeg :-)
Hilsen Ole
Avatar billede Annek93 Praktikant
06. marts 2024 - 16:25 #3
Jeg oplever samme problem
Fandt i en løsning ?
Avatar billede Klaus E Olsen Praktikant
06. marts 2024 - 22:52 #4
Hej alle,
Jeg var igennem præcis de samme trin, som Ole beskriver i tråden og ligesom ham var der heller intet for mig, som lykkedes. Man kan IKKE komme i kontakt med FB. Jeg tror, at det er ren rutine for dem at lukke konti, så det gider de ikke bøvle med for millioner af brugere.
Jeg vil dog sige, at min konto reelt VAR blevet hacket, og de havde fået adgang til mit credit card, som jeg brugte til betaling for annoncer, så det var faktisk reelt nok, at nogen havde hacket sig adgang. Så jeg tror ikke, at FB løber nogen som helst risiko men ganske enkelt bare lukker.
Så det endte med, at jeg måtte åbne nye FB-konti og starte forfra med alt - både privat og erhvervsmæssigt. Træls, men nu er det gjort, og jeg har så også taget trin til at beskytte min konto bedre. Derudover har jeg skilt min FB og Instagram-konti ad med forskellige mail-adresser, så FB ikke opfatter mig som EN konto. På den måde undgår man, at de lukker det hele, hvis skaden skulle opstå igen.
Og som Ole skriver er det et reelt problem, hvis man er ene-administrator på en side eller i en gruppe. Derfor har jeg lært, at det skal man IKKE være. Sørg altid for at være minimum 2 administratorer. Det var vi i visse grupper, så på den måde er jeg lukket ind igen. Til gengæld har det ingen betydning i Messenger-grupper, for der kan enhver jo lukke nye ind, så der kom jeg med igen i mine gamle tråde.
Det mærkelige er dog, at mine erhvervskonto stadig findes på FB, men jeg har bare ikke adgang til dem, så de lever deres eget liv nu.
hilsen
Klaus
Avatar billede Anette Praktikant
07. marts 2024 - 10:40 #5
Jeg har også været nød til at oprette nye profiler helt fra bunden. Både firma og privat.
Jeg syntes dog det er helt uacceptabelt at man ikke kan komme i kontakt med Meta. Man føler sig magtesløs og uretfærdig behandlet.