Avatar billede narrehat Juniormester
05. oktober 2023 - 21:46 Der er 8 kommentarer

Outlook viser ikke alle mapper.

Hej alle.
Jeg bruger til dagligt det mail program i Windows 10 der hedder "Mail" da Outlook af en eller anden underlig grund ikke viser alle mine mapper, f.eks har jeg en mappe der hedder "Abonnementer" den findes simpelthen ikke i Outlook klienten, men jeg kan godt se den fra min iPhone og i "Mail" klienten og sådan er der flere mapper der slet ikke findes i Outlook, indholdet af de ikke synlige mapper kan så søges frem manuelt, men det er mega bøvlet, og når jeg vil rydde op i indbakken, kan jeg jeg så ikke flytte ting over i de mapper der ikke er synlig,
Jeg havde indstillet mig på at jeg bare skulle bruge "Mail" klienten fremover, men nu har jeg lige læst at Microsoft lukker "Mail" klienten ned i 2024, og erstatter den med Outlook og så tænker jeg bare fuck.....

Nå men mit spørgsmål er, er der en herinde der har et bud på hvorfor Outlook ikke viser alle mapper ?
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2023 - 07:41 #1
Hvilken version af Microsoft Outlook (årgang)?
Er Outlook korrekt opsat som IMAP?
Hvilken mailudbyder?
Avatar billede narrehat Juniormester
06. oktober 2023 - 21:01 #2
Det er Outlook fra en office pakke fra 2019

Er lige i tvivl om hvad du mener, hvis ikke det er opsat korrekt virker det vel ikke ? hvordan kan man opsætte IMAP ukorrekt ? det er opsat på samme måde som det er opsat på min iPhone og på Mail klienten.

Det er jubii.dk
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2023 - 21:14 #3
Outlook 2019 skulle virke fint.
Opsætning af Jubii mail fremgår af denne side
https://support.jubii.dk/hc/da/articles/200545089-Opsætning-af-e-mail-Andre-klienter

Mail kan opsættes både som POP3 og IMAP. Fejl kunne opstå, hvis man "blandede" opsætningen, men jeg kan forstå du har styr på det.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "Mail" klienten. Er det webmailudgaven du mener? Altså, at mailen virker fint på iPhone og i en browser med webmail, men ikke i Outlook 2019 programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2023 - 07:51 #4
#3 Jeg tænker det er programmet der hedder Mail der er en del af Windows 10/11.
Avatar billede narrehat Juniormester
16. oktober 2023 - 09:47 #5
Det er opsat korrekt, til IMAP jeg fulgte netop den guide fra jubii da jeg opsatte mailen i Outlook 2019.

Og som 220661 så er det den mail klient der ligger i Windows 10 jeg har brugt, og som viser mine mapper korrekt, jeg kan i øvrigt se den korrekt mappe struktur på mail klienten via en browser, på min iPhone og i Windows mail klient.
Avatar billede narrehat Juniormester
16. oktober 2023 - 10:43 #6
Har taget screenshots af opsætningen og oploaded dem til imgur.

https://imgur.com/a/pcjN4Vx
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2023 - 12:05 #7
På denne side er opsætning for Outlook 2016 og senere
https://support.jubii.dk/hc/da/articles/360030324432-Microsoft-Outlook-2016-og-nyere

bemærk indgående port kan være 143 !!

Bemærk også, at mailadresse og password skal oprettes for både indgående og udgående server.
Avatar billede narrehat Juniormester
16. oktober 2023 - 17:16 #8
Mailadressen og password er oprettet begge veje, alle mails er jo også i Outlook,
det eneste problem er at mapperne ikke er fulgt med, ihvertfald ikke dem alle.

Jeg har jo ingen problemer med at modtage og sende mails.

Jeg prøver lige den guide du har linket til når jeg har tid og ungerne ikke flyver frem og tilbage - tak.