Avatar billede oscar Praktikant
10. oktober 2023 - 14:18 Der er 7 kommentarer

Mit tastatur lyser men min skærm tænder ikke

Når jeg prøver at tænde min asus bærbar er skærmen helt sort og der sker ingen ting men mit tastatur ser ud til at virke fint hvordan kan jeg få min skærm til at tænde
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. oktober 2023 - 15:28 #1
Prøve eventuelt at holde ALT+CONTROL+DELETE nede på samme tid.
Dette kan i nogle tilfælde vække "dyret".
Det kan også, hvis der er tale om en stationær pc, være skærmkablet der driller.
Avatar billede acore Ekspert
10. oktober 2023 - 16:46 #2
Har du mulighed for at prøve med en ekstern skærm?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2023 - 17:40 #3
På ASUS Er genvejen til sluk skærm Fn+F7 Og til Ekstra skærm Fn+F8
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2023 - 18:25 #4
Avatar billede hkv Forsker
10. oktober 2023 - 22:27 #5
Sluk den bærbare pc helt. Hold tænd/sluk tasten nede, til den er helt slukket. Tag strømstikket af den bærbare, og tag også batteriet af, hvis det er muligt.
Hold tænd/sluk tasten nede i ca. 35 sek.
Sær herefter batteriet i igen, og ligeledes strømstikket, og tænd den bærbare igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2023 - 22:47 #6
Kan være din boot disk ikke booter og derfor den stopper op.
Kan du tvinge den i bios under opstart og billedet her forbliver er problemet din harddisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2023 - 22:56 #7
På en ASUS: Kommer du i Bios ved at Holde F2 nede under opstart! Og hvis du under opstart holder Esc nede kan du vælge Boot up drev.