Avatar billede Calle5463 Forsker
13. oktober 2023 - 20:53 Der er 3 kommentarer

Hvor står røggastemperaturen?

Jeg har en hybrid brændeovn (piller og brænde). Den kan styres fra en app (wifi), og der samles data op på en database et eller andet sted på nettet.

Den aktuelle temperaturen på røggassen, er blandt de data jeg kan se på appen og på hjemmesiden.

Jeg savner at få en besked, når røggassen kommer under fx 125°C, så er det nemlig tid for mere brænde.

Jeg aner ikke hvordan data "springer" mellem mobil, database og ovn, men jeg går ud fra der "flyver" en eller anden streng med data mellem de tre, og røggastemperaturen fremgår et eller andet sted i strengen.

Er der mon en rimelig chancefor at "fange" sådan en streng med noget sw, og åbne den?

PS: Jeg er ikke interesseret i at skulle styre/sende noget til hverken ovn eller database.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2023 - 11:49 #1
wi-fi er normalt krypteret fra enhed til router - og der kommer du ikke ind og låner data.

Du kan slå kryptering fra hvis dine enheder vil køre ubeskyttede protokoller - men det åbner så for at alle kan hente alt fra dit net. Så glem den idé.
Avatar billede Calle5463 Forsker
14. oktober 2023 - 12:23 #2
#1
Jeg går ud fra, det samme gælder for appen og hjemmesiden, https://adurocloud.com/#/pages/welcome
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2023 - 17:11 #3
yep - alt, der sendes over nettet er krypteret.
Men du kan godt lave en rutine, der går ind på den hjemmeside, hvor du kan aflæse data, og så 'vis kildekode' (Ctrl+U) og der søge frem til de ønskede tal.
Det kræver primært, at du kan finde rundt i kildekoden (det er nok lettest at kopiere hele sidens kode til fx notesbog, og der søge på ordet lige før tallet) og så udtrække tallet. Det kræver dog lidt mere, end jeg er i stand til at lave.