Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. oktober 2023 - 16:40 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

YouTube kræver, at man afskaffer Ad-Blocker !

YouTube kræver, pludseligt at man afskaffer Ad-Blocker !
*
Har I oplevet det samme ?
I der bruger YouTube og har Ad-Blocker ?
*
Hvis man vil være fri for reklamer, skal man nu betale for YouTube.
(Det er vel fair nok - Hvad koster det ?)
*
Men nu kan man kun se YouTube med reklame.
*
Jeg har afskallet "Ad-blocker for YouTube" -
På Windows 10 og Windows 11.
*
Findes der en Ad-blocker, som YouTube ikke "opdager",
og som man kan bruge, alligevel ?
*
Jeg har Firefox, som foretrukne Browser -  (og bruger lidt Opera og Google Crome. *
*
God Søndag og Venlig Hilsen fra Jørn *
Avatar billede DanishBear Seniormester
15. oktober 2023 - 17:19 #1
Prøv at bruge uBlock Origin, bruger den selv under Firefox, ingen probs med YouTube, sad og så et klip på over 2 timer sidste uge...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2023 - 17:19 #2
Har ikke endnu oplevet det du beskriver.
Med Edge som jeg bruger til Youtube har jeg Ublock Origin som adblock.
Jeg oplever ikke der i video jeg ser at der kommer reklamer i med mindre de er hardcodet i video.
Når jeg ser video er jeg logget på min Google konto.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. oktober 2023 - 17:35 #3
Tak for jeres svar ... Jeg kigger på det ... Men Tak
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. oktober 2023 - 19:49 #4
Øh - Jeg skiftede til Ublock Organ -
På Firefox, Opera og Google Crome -
Det virkede én gang - På Windows 11
*
Men så :
*
"Annonceblokering er ikke tilladt på YouTube
Det ser ud til, at du bruger annonceblokering. Videoafspilning blokeres, medmindre YouTube er på tilladelseslisten, eller annonceblokering er deaktiveret.
Annoncer gør det muligt, at YouTube kan bruges af milliarder af mennesker over hele verden.
Du kan slippe for annoncer med YouTube Premium, og youtuberne kan stadig blive betalt for dit abonnement.

Tillad YouTube-annoncer
Prøv YouTube Premium"
*
Men det har I ikke oplevet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2023 - 19:59 #5
Nej ikke endnu i hvert fald.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. oktober 2023 - 20:09 #6
Det var da heldigt ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2023 - 20:51 #7
Jeg har godt bemærket denne besked, men har bare klikket på krydset øverst til højre, og vinduet med beskeden er forsvundet.
Men det er sikkert kun første skridt i deres grådighed....... denne kender nemlig ingen grænser. YouTube får ikke så meget som en bøjet 5 øre herfra.
Betale for at blive fri for diverse reklamer/annoncer, der står jeg sgu af.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2023 - 09:05 #8
Jeg møder sjældent reklamer eller antireklameblokering på youtube, når jeg bruger Brave browseren.
https://brave.com/

Prøv evt. at lægge et link til en video, der giver problemer, så vil jeg gerne teste det.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. oktober 2023 - 12:07 #9
Tak til jer alle -
*
Jeg installerede ejvindh´s forslag om Brave Browser.
*
Den virker med YouTube - uden reklamer.

- Jeg kan bruge Brave til at se YouTube på.

*

stor : T@K

* Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2023 - 13:33 #10
Velbekomme. Brave er en Chromium-baseret browser, der lægger lidt ekstra vægt på sikkerhedsmæssige tiltag. Og så har den som tilgift en ganske umærkelig addblocker. Faktisk så umærkelig, at da jeg for nogle år siden hørte folk snakke om reklamer på Youtube, troede jeg, at de havde fået virus på deres systemer :-D

I mellemtiden har jeg til tider mødt dem. Men som regel hjælper det så at opdatere browseren til nyeste udgave.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. oktober 2023 - 13:48 #11
Jeg siger : Tak for det gode forslag, ejvindh - og god Mandag ...
Avatar billede nopsen Ekspert
16. oktober 2023 - 18:39 #12
youtube har selv meldt ud at de vil indføre fuld blokering af adblockere, så indtil videre er det som ErikHg skriver en advarsel som kan fjernes ved at klikke på krydset, men snart vil de fjerne den mulighed.
først når de blokerer helt, vil det vise sig om brave kan omgåes dette, jeg vil se det før jeg tror på det, men fedt hvis det virker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2023 - 20:31 #13
Pengedjævlen👿 finder hele tiden på nye beskidte måder at rage til sig på.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. oktober 2023 - 07:38 #14
#12: Helt enig. Det bliver spændende at se. Det er bestemt ikke en given ting, at Brave bliver ved med at kunne holde stand. Jeg forholder mig udelukkende til, hvordan jeg har oplevet det indtil nu :-)
17. oktober 2023 - 11:08 #15
Du kan f.eks. downloade klippet vhja et gratis program, der hedder Jdownloader. Højreklik på klippets thumbnail, tryk "kopier link" og start download. Det fjerner alle reklamer, også de der optræder midt i et YouTube klip. Ulempen er naturligvis, at du skal downloade klippet, men de fleste har en rimelig internetforbindelse, så jeg føler ikke, det er det store problem.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. oktober 2023 - 14:21 #16
Tak Jensen ....
Avatar billede nopsen Ekspert
29. oktober 2023 - 19:39 #17
ejvindh, nu hvor yt har blokeret helt for adblock.. virker brave stadig?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2023 - 20:14 #18
Der følger en fæl stank af pengegriskhed i kølvandet på YouTube........🤢🤮
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2023 - 20:36 #19
#17 Jeg har lige installeret Brave og det ser ud til alt det virker (så længe de forbandede gribbe hos YouTube ikke bemærker det) Det er uden tvivl kun et spørgsmål om tid.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. oktober 2023 - 21:02 #20
tak ErikHg, jeg vil teste med brave i morgen.
har de sidste par dage slået adblock fra, mængden af reklamer er så massivt voldsomt at det er ubrugeligt, desuden gir det andre problemer som at jeg ikke længere kan åbne videoer fra eksterne links, så håber det ka omgåes fremover.. ellers dropper jeg yt.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. oktober 2023 - 21:21 #21
har lige konstateret at brave også virker upåklageligt hos mig, så længe det varer ved.
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. oktober 2023 - 06:46 #22
Hej kan også bekræfte, at jeg stadig ser YouTube uden reklamer :)