Avatar billede grzona Ekspert
24. oktober 2023 - 11:23 Der er 5 løsninger

langsom cursor

jeg har en imac hvor cursor er langsom. jeg har stillet den på højste hastighed men aligevel er den for langsom.
er der en måde man kan speede den mere op et andet sted i systemet?
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2023 - 11:35 #1
I systemindstillinger under mus, kan du justere hastigheden, men det er formentlig det, du allerede har gjort?

Oplys lige hvilken iMac og årgang, samt hvilket MacOS, du bruger.
Avatar billede grzona Ekspert
24. oktober 2023 - 11:46 #2
iMac, A1311 / Intel Core 2 Duo , 3,06 GHz
high sierra version 10.13.6
late 2009
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2023 - 12:09 #3
Har du stadig din gamle HDD, eller har du skiftet til SSD?

Både hardware og software er jo lettere antikveret, men nogle friske mennesker har udviklet OCLP. Denne patch muliggør opgradering til eksempelvis Monterey på din iMac. Jeg har selv en iMac 2010, dog med bedre specifikationer og SSD. Den kører i dag MacOS Sonoma. Det er en lidt udfordrende verden at begive sig ud i, men det kan levetidsforlænge gamle Macs. Vend tilbage, hvis det har din interesse.

Geninstallation af High Sierra efter komplet sletning af harddisk er en mulighed, men selv dette kan være en udfordring.
Avatar billede grzona Ekspert
24. oktober 2023 - 12:13 #4
SSD harddisk er der i ;--)
Avatar billede grzona Ekspert
14. november 2023 - 05:17 #5
Løsning fundet. Jeg skiftede mac musen ud med en alm pc mus og nu fungere cursoren normalt :-)