Avatar billede Asky Forsker
24. oktober 2023 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forenkling af maildesign

Design af en mail sendt fra en formular.
Mit nuværende desgn ser sådan ud:
uddrag af maildesignet:
    $mail -> CharSet = "UTF-8";
    $mail->Body    ="<html>
<head>
    <meta http-equiv='content-type' content='text/html; charset=utf-8'/>
<style type='text/css'>
#body{
h1 {font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif; font-size: 16px ;  text-align : left; color:#000000;}
h2 {font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif; font-size 14px; text-align : left;}
h3 {font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif; font-size: 12px/1,5 ; text-align : left; color : #000000;}
h4  {font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif; font-size: 10px/1,5 ;  text-align : left; }
p {font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif; font-size: 12px/1,3 ;  text-align : left; color :#000000;}
}
</style>
</head>
<body>
<h3>Hej ".$navn.", <br/>Tak for din ".$subject.":<br/> ".$v1." ".$v2." ".$v3." ".$v4."  <br/> Mail: ".$email."<br/> Adresse: ".$adresse."<br/> Postnummer: " .$postnummer. " By: " .$by.", Tlf.: " .$telefon."<br/> Bemærkninger:  " .$bem."<br/> Venlig hilsen<br/></h3><h1>Firmaet</h1></body></html>";

selve <BODY> delen kan ikke forenkles, da den indeholder svarene fra formularen, men design-delen vil jeg gerne forenkle, hvis det er muligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2023 - 12:09 #1
hvis du starter med
font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif;
som generelt for det hele, så behøver den ikke at ligge på alle poster senere.

<style type='text/css'>
#body{
font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif;
h1 {font-size: 16px ;  text-align : left; color:#000000;}
h2 {font-size 14px; text-align : left;}
osv
Avatar billede Asky Forsker
25. oktober 2023 - 20:17 #2
Denne forenkling er nu afprøvet, og det virker:
$mail->Body    ="<html>
<head>
    <meta http-equiv='content-type' content='text/html; charset=utf-8'/>
<style type='text/css'>
#body{
font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif;}
</style>
</head>
<body>
<h3>Hej ".$navn.", <br/>Tak for din ".$subject." <br/> Stilling: ".$stilling." <br/> Mail: ".$email."<br/> Adresse: ".$adresse. "<br/> Postnummer: ".$postnummer." By: ".$by."<br/> Tlf.: ".$telefon."<br/> Arbejdssted: ".$skole." <br/>Skolenummer:".$nummer. ", Arbejdskommune: ".$kommune. "<br/>  Medlem/ikke : ".$string_valg." <br/>Deltagelse: ".$string_dag." <br/> lokalforening: ".$string_lokal." <br/>CVR: ".$cvr. " EAN: ".$ean." <br/>  Bemærkninger:  " .$bem."<br/> Venlig hilsen<br/>Firma</h3></body></html>";
Der er kun brugt <h3></h3> i selve body-delen, men det er også denne størrelse, der kommer i mailen. Jeg afprøver også lige et par andre størrelser på bogstaverne.
Avatar billede Asky Forsker
26. oktober 2023 - 16:34 #3
Det viser sig, at også andre bogstavstørrelser går igennem, så denne forenkling nævnt i #1 er ok og markeret som løsning.
$mail->Body    ="<html>
<head>
    <meta http-equiv='content-type' content='text/html; charset=utf-8'/>
<style type='text/css'>
#body{
font-family : Verdana, Tahoma, sans-serif;}
</style>
</head>