Avatar billede Lars Juniormester
25. oktober 2023 - 09:14 Der er 13 kommentarer og
9 løsninger

Mine mail når ikke frem til modtager

Inden for de sidste 1 1/2 måned er mine mail startet på ikke at komme frem til mine modtagere - hos nogen kommer den i spammappen andre modtager de den slet ikke. jeg kan sagtens modtage email fra dem og alle andre men ikke sende til halvdelen af mine modtager. Jeg bruger windows live mail og har nu begyndt at bruge outlook mail men det ændre ikke noget - min mail er hos udbyderen one.com men de kan ikke hjælpe mig. Hvad gør jeg
Avatar billede wjens Guru
25. oktober 2023 - 11:38 #1
Nogle spamfiltre angiver en årsag til at den pågældende mail er blevet fanget.
Hvis en af dine modtagere kunne sende den info, ville det måske hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2023 - 11:41 #2
Mit gæt er, at en af modtagerserverene har fået 'spam' markeret dig (fra en af dine læsere) og derfor lukker de for mail fra dig til deres kunder.
Prøv at se via modtagernes mail om der er et mønster (fx kun gmail) eller spørg dine modtagere om hvilket selskab, de har deres mailkonto hos (evt om de har et spamfilter kørende). Og så tage kampen med det selskab.
Avatar billede Tobias Praktikant
25. oktober 2023 - 11:44 #3
Vi havde samme problem her hos os på https://teambuilding.dk. Det viste sig at være DNS opsætningen den var gal med... Få evt. nogen til at se om der er SPF-records, DKIM og DMARC sat op (og de er sat rigtigt op).
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. oktober 2023 - 12:10 #4
#2 Godt at du skriver "tage kampen op". For deternemlig wn kamp.
Jeg har selv flere gange kæmpet med Yousee, de er sikkert ikke de eneste der stiller sig helt afvisende
Avatar billede Lars Juniormester
25. oktober 2023 - 12:36 #5
Da jeg talte med One.com sagde de også at jeg skulle få dataene fra de mail som ryger i deres spammappe men det er det der også er problemet at jeg skriver til store virksomheder og dem der modtager mine mail er "bare" ansatte og kan ikke gå ind og finde de oplysninger. der ud over er der mange der skriver at de slet ikke modtager dem. med mindre jeg sender fra one.coms webmail så kan jeg godt. Der er ingen systematik i hvem der modtager og hvem der ikke modtager og det er næste alle undtagen min egen mail (har flere forskellige) hotmail.com modtager dem også.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. oktober 2023 - 13:48 #6
Jeg har kikket på forbrugersitet Trustpilot. Til min overraskelse ser det relativt fornuftigt ud - 64 % af one.com´s kunder er tilfredse, men der er absolut andre der ikke er det.
Jeg har som beskrevet i #4, Yousee, men der er deres såkaldte kundeservice langt mere ringe.
Bemærk, at jeg på ingen måde har nogen som helst økonomiske interesser i at fremhæve den ene udbyder frem for den anden.
Avatar billede kulawig Professor
25. oktober 2023 - 14:35 #7
tjek dit domæne og email her

https://mxtoolbox.com/diagnostic.aspx

hvis din mail ikke er sat rigtig op, eller sat op med en anden reply adresse end afsender .. så giver det helt automatisk problemer

mvh
Avatar billede kulawig Professor
25. oktober 2023 - 15:33 #8
jeg havde selv ikke opsat min... men det tager bare 5 min ;-)

https://help.one.com/hc/da/articles/360015855998-Hvordan-opretter-jeg-en-DMARC-record-#step-5
Avatar billede Lars Juniormester
25. oktober 2023 - 15:54 #9
Hej Kulawig
Det ser lidt vanskeligt ud men vil prøve i morgen at læse mig og prøve mig frem til det.
Avatar billede Lars Juniormester
26. oktober 2023 - 10:37 #10
til Kulawig - hvad skriver du i politik? måske NONE eller hvad?
Avatar billede Lars Juniormester
26. oktober 2023 - 10:40 #11
Til Kulawig - sletter du den gamle TXT også
Avatar billede kulawig Professor
27. oktober 2023 - 09:11 #12
quarantine
Avatar billede kulawig Professor
27. oktober 2023 - 09:12 #13
hvad har du stående i den gamle TXT
Avatar billede Lars Juniormester
27. oktober 2023 - 09:41 #14
v=spf1 mx a a:mail.npkhosting.dk include:_custspf.one.com ~all
Avatar billede Lars Juniormester
27. oktober 2023 - 09:44 #15
Hvis jeg går ind og tester i dmarc checker så siger den at den ikke kan finde noget på mit domaine hvad har jeg gjort forkert
Avatar billede kulawig Professor
27. oktober 2023 - 09:47 #16
:-) ... den faldt jeg også over
Avatar billede Lars Juniormester
27. oktober 2023 - 09:51 #17
Hvis jeg læser lidt om TXT hos one.com så skriver de at der kan være problemer med at modtage post fra one.com hvis ikke "den gamle" txt er der så kan ikke forestille mig andet end at den skal være der.
Avatar billede kulawig Professor
27. oktober 2023 - 09:56 #18
det er en spf ... den tror jeg ikke du skal slette ... men det her

www.npkhosting.dk refused to connect.

det ska du lige have kigget på
Avatar billede Lars Juniormester
27. oktober 2023 - 10:27 #19
Jeg har nu fjernet den så må vi se hvordan det går jeg kan altid sætte den ind igen.
Tak for hjælpen - håber at det virker
Avatar billede Lars Juniormester
30. oktober 2023 - 11:23 #20
Til en lille opfølgning så skal den "gamle" være der ellers er der nogle e-mail der ikke kan sendes. - så lærte jeg det. Om det andet virker ved jeg ikke endnu, så jeg vender tilbage med oplysning.
Avatar billede kulawig Professor
18. marts 2024 - 14:58 #21
Hov Lars

Du skal lige have lukket spørgsmålet og markeret et svar som løsning..

mvh
Avatar billede Lars Juniormester
25. marts 2024 - 09:16 #22
Tusinde tak alle sammen - jeg har fået løst problemet selv om det hold hård på, men det lykkedes