Avatar billede lurup Ekspert
25. oktober 2023 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte en mappe fra skrivebord til ekstern HD

Jeg har en mappe på 6 gb jeg gerne vil flytte fra mit skrivebord til en ekstern HD

Det kan jeg ikke ?
Når jeg vælger mappen og vil trække den til den eksterne HD er det som om den ikke vil lade mig vælge den eksterne HD ?

Der er andre mapper på den eksterne HD fra en win 10 pc
Avatar billede INK Ekspert
25. oktober 2023 - 20:06 #1
Mac kan alene skrive til en Mac formateret disk eller formateret Ex-Fat. Uden et tillægsprogram vil den ikke kunne skrive til en NTFS formateret disk. Det er nok forklaringen.
Hvis du sletter harddisken og formaterer den til Ex-Fat, vil både Mac og Win-PC kunne skrive til disken.
Avatar billede puren Ekspert
25. oktober 2023 - 20:12 #2
i komando promt

Xcopy C:\test D:\test /E /H /C /I
og
rm C:\test /S
Avatar billede puren Ekspert
25. oktober 2023 - 20:22 #3
#1 hvad har det med sagen at gøre?? 0 giver på intet tidspunkt ønske om at den skal kunne bruges på en mac også

BTW: linux kan sagtens skrive til macdiske og modsat
Avatar billede INK Ekspert
25. oktober 2023 - 20:25 #4
#3 Emnet er oprettet under Mac ! Derfor går jeg ud fra det vedrører Mac. Lurup har også tidligere spurgt om emner vedrørende Mac, men jeg kan jo have misforstået noget?
Avatar billede lurup Ekspert
25. oktober 2023 - 20:33 #5
Tak INK....du har styr på det