Avatar billede dkhb Mester
27. oktober 2023 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lås excel mod kopiering.

Jeg har et ark jeg gerne vil have beskyttet mod kopiering, kan det lade sig gøre?

Der er enkelte celler de skal kunne taste i, men det skal ikke være muligt at marker eks B10 til ZZ33, og kopiere dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2023 - 08:58 #1
bruger kan tage foto af skærmbillede, eller bare PrintScreen...
Avatar billede MaxZpaD Professor
27. oktober 2023 - 09:02 #2
Når du beskytter dine låste celler med "Beskyt ark", skal du fjerne afkrydsningen i "Markér låste celler". Så kan brugeren ikke vælge/markere dem og dermed heller ikke kopiere dem.
Men som claes57 nævner, beskytter det ikke imod skærmklip osv.
Avatar billede dkhb Mester
27. oktober 2023 - 09:42 #3
Tak, det var lige den afkrydsning jeg skulle fjerne.