Avatar billede RikkePrikke Seniormester
27. oktober 2023 - 14:53 Der er 7 kommentarer

Billedet vil KUN vedhæftes og ikke ind i mailen?

Hej eksperter

Pludselig kan jeg ikke sætte billeder ind i min mail. Alt bliver som vedhæftning. Jeg kan ikke gennemskue hvad der er sket, men det er sikkert et flueben et eller andet sted der er "hoppet af"
Jeg kunne for 30 min siden, og det har aldrig været et problem, men så pludselig kan jeg ikke.
Er der nogen der kender til dette, og evt. ved hvad jeg skal gøre?

Vh Rikke
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2023 - 16:17 #1
For at nogen kan hjælpe må du nok oplyse mailprogram, og om opsat som POP3 eller IMAP.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. oktober 2023 - 22:08 #2
Næppe et flueben men måske dig, som pludselig bruger en forkert metode.
Hvis det f.eks. er outlook som er mailprogrammet, så skal man bruge indsæt for at få billedet ind i mailen og vedhæft for, at det hænger ved siden af.
Men som ink er inde på, så skal vi vide hvad du bruger af mailprogram eller om du er direkte på serveren - og så om det er gmail eller hvad.
I øvrigt kan du formentlig uanset ovenstående bare åbne det pgl. billede og så kopiere det.
Når du så står i tekstfeltet i den mail og vælger ctrl+v, så burde billedet komme ind uden at være vedhæftet.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
27. oktober 2023 - 23:32 #3
Ja, naturligvis skulle jeg skrive mail program- beklager. Det er Outlook, og fra en hjemmearbejdsplads.
Uanset hvad jeg gør, så vil den kun vedhæftes. Når jeg klikker på “indsæt” er ikonet for hvor jeg ønsker at hente fra, ikke aktivt- det har jeg aldrig set før.
Jeg bruger det dagligt, og har ikke ændret måden at gøre det op. Jeg er (normalt) ret skarp i MC programmer, men det her er noget helt nyt 🤦‍♀️
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2023 - 23:44 #4
Enig med #2. Er det Office/Outlook 365 eller en stand alone udgave af Outlook?
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2023 - 23:57 #5
Kontroller om formatet for meddelelser er HTML. Jeg mener at huske, at i Outlook kan det også være ren tekst eller RTF. Hvis det står til sidstnævnte tror jeg, at meddelelsen bliver, som du ikke ønsker, jf. ovenfor.

Der er en indstilling for meddelelser/post, hvor du kan vælge HTML-formatet.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. oktober 2023 - 01:38 #6
Det er vel ikke den lille simple fejl, at du ikke står i tekstfeltet, når du trykker på Indsæt?
Hvis du står i en af linjerne oven over, så vil muligheden være deaktiveret.
Næste forslag vil være at lukke outlook, luk computeren og start det hele op forfra, og se om det ændrede noget.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
01. november 2023 - 15:07 #7
@Kurtba 😂 nej dog ikke.

Jeg kan simpelthen ikke greje hvad der skete, men jeg kunne ikke uanset hvad jeg gjorde. Det stod på i nogen dage. Men så i går var det pludseligt ikke noget problem.
Jeg har 360, men min outlook bruger jeg ikke i browseren. Men nu virker det, uden nogen ved hvorfor 🤷‍♀️
Tak fordi I brugte tid på at prøve at hjælpe mig 🙏

VH
Rikke