Avatar billede BoNA Praktikant
01. november 2023 - 22:39 Der er 5 kommentarer

Er jeg hacket eller logget af nogen, som ikke har fortalt det?

Hej Eksperten

Jeg har anmeldt, at jeg måske er hacket eller lignende på næsten alle mine devices inkl. Microsoft Windows 11 og Apple M1 macOS på Apple M1 MacBook Air. Politiet har afvist sagerne, og jeg har anmeldt det mange gange. Microsoft er uenige og siger, at de har konstateret forsøg på indbrud.

Hvad mener I? Har Microsoft eller politiet ret? Se de vedhæftede screenshots via linket til imgur:

https://imgur.com/a/ikLM9Zk

Tak for al jeres hjælp på forhånd!

Venlig hilsen
Bo
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. november 2023 - 22:49 #1
Bruger du VPN eller THOR eller lignende ?
Avatar billede BoNA Praktikant
01. november 2023 - 22:58 #2
Hej Kurt54

Nej, det gør jeg ikke. Jeg bruger ikke Tor. Den type er jeg slet ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2023 - 09:42 #3
Avatar billede BoNA Praktikant
02. november 2023 - 22:43 #4
Hej!

Det giver desværre næsten de samme DNS-servere. DNS-servere primært i Finland, USA og Danmark. Det gælder også på mine andre enheder fra fx Apple.

Se linket med screenshottet herunder:
https://imgur.com/a/gEHJhvg

Tak for bidragene. Er der andre, der har bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. november 2023 - 23:40 #5
Jeg tror ikke du er hacket - påstår Microsoft det eller siger de bare nyt login fra anden enhed -som nok er en af dine andre enheder.