Avatar billede Noah Praktikant
02. november 2023 - 19:05 Der er 7 kommentarer

Mangel på antenne/tv-stik

Er det normalt, at man ikke har et antenne/tv-stik i en lejlighed?
Jeg skal snart flytte i lejlighed, og når jeg kigger rundt i lejligheden kan jeg ikke finde et tv-stik. Der er kun et telefon-stik, og det er lidt ærgerligt, da det ser ud til at det er den eneste måde vi kan få internet på. Så vidt jeg ved, er der ikke fibernet tilsluttet bygningen. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt på nettet, og det virker ikke optimalt at vi kun kan få den lave hastighed gennem telefonstikket, da vi begge er rimeligt aktive på nettet.

Hvis der ikke er et tv-stik til at få internet gennem, hvilke alternativer er der så for at få bedre net?
Avatar billede ebea Ekspert
02. november 2023 - 19:39 #1
Der er muligheden, med at bruge mobil bredbånd. I øjeblikket, kører næsten alle store selskaber, med tilbud på mobilt bredbånd, hvor du får en Router med (til låns), og hvor du har muligheden for både kablet, og WiFi tilslutning.
Avatar billede puren Ekspert
03. november 2023 - 01:03 #2
virker ulogisk ja men så mange er der heller ikke der ser flow tv og manger tager en 4g/5g mobil løsning men kig lige i teknik skabet om den ikke er der

hvad kalder du lav hastihed??
og hvad er rimeligt aktive på nettet??

op til 100Mbit er da ok, netflix I HD tager 4mbit og 25 for 4K indhold (deres egne tal)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2023 - 07:43 #3
du kan måske tjekke adressen på https://dingeo.dk (ikke alt er med der)
Men hvis, så kan du se tilslutningsmuligheder
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2023 - 09:53 #4
Btw: hvis du kigger på mobilnet (5G) så er det pt kun 3, der har en rimelig pris på 'over 1tb' forbrug. De andre stopper ved 1tb.
Og hastigheder i forhold til fiber er ringe (der er en teoretisk hastighed, og så er der virkeligheden)
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2023 - 10:42 #5
#4 - Jeg ved ikke hvor du har tallene fra, med at hastigheden på 5G er ringe, kontra fiber. Jeg har selv haft 5G mobilt bredbånd, med hastigheder på 700 - 800 Mbit. Og i byer, er det egentlig ganske normalt.

Og med data på 1 Tb, tror jeg de flestes behov er dækket.

Og så taler prisen på mobilt bredbånd, som en fordel, kontra fiber ( som holdes oppe i pris).
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2023 - 12:29 #6
https://www.3.dk/internet/til-hjemmet/
Hvad er up- og download-hastigheden?
Vi tilbyder en forventet download-hastighed ved udendørs brug af 5G på 25-954 Mbit/s og upload på 23-94 Mbit/s.
På 4G er der en forventet download-hastighed ved udendørs brug på 17-71 Mbit/s og upload på 5-43 Mbit/s. Du kan se den forventede hastighed på din adresse ved at skrive din adresse ind i adressefeltet.
Den indendørs oplevede hastighed kan ikke defineres generelt, da den bl.a. afhænger af anvendt hardware, bygningens konstruktion og materialer samt afstand til nærmeste mast og antal samtidige brugere. Hvad din dækning er mere præcist, kan du tjekke her tjekke her.
Avatar billede supportsiden Professor
18. november 2023 - 12:18 #7
Kan kun give #5 ret i at 1TB er fint for de fleste
Upload hastigheden er knap så vigtig men gerne 10Mbit +
Har selv erfaring med 4G til streamin hvilket virkede fint
Har brugt 3's 5G med Huawei router som virkede super
Har nu 5G fra Callme som var det billigst hvis man køber routeren af dem
Alt med forbehold for dækning og placering af router