Avatar billede Namawila Praktikant
03. november 2023 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Meddelelseslyd i Besked

Hej. Kan det passe, at det virkelig ikke kan lade sig gøre at ændre og forlænge meddelelseslyden i Beskeder på Samsung Galaxy 22 Ultra på en specifik kontakt?
Sagen er, at jeg gerne vil have en længere og mere kraftig lyd, når jeg modtager beskeder fra én bestemt afsender. Jeg har i øvrigt hørt, at det kan lade sig gøre på en iPhone, hvor man har mulighed for at vælge hvor mange gange man ønsker lyden afspillet, når man modtaget en SMS.
Jeg håber I kan gøre mig klogere. Tak på forhånd. Venlig hilsen Nadja
Avatar billede Erik K Ekspert
03. november 2023 - 23:44 #1
Nej, det kan ikke passe.
1.    Åbn appen Beskeder på din Samsung Galaxy S22.
2.    Find en samtale fra afsenderen, som du vil indstille en tilpasset notifikationslyd for.
3.    Tryk på kontakten eller samtalen for at åbne den.
4.    I øverste højre hjørne af skærmen skal du trykke på de tre prikker for at få adgang til menuen.
5.    Vælg "Detaljer" eller "Mere" fra menuindstillingerne, afhængigt af din enheds softwareversion.
6.    Se efter indstillingen "Tilpassede meddelelser" eller "Brugerdefineret", og tryk på den.
7.    Du vil være i stand til at tilpasse meddelelsesindstillingerne for denne specifikke kontakt eller samtale. Du kan ændre meddelelseslyden, vibrationsmønsteret, LED-farven og andre indstillinger.
8.    Når du har tilpasset meddelelsesindstillingerne til dine præferencer, skal du sørge for at gemme ændringerne.
9.    Fra nu af vil du modtage en unik notifikationslyd for beskeder fra den specifikke afsender.
Avatar billede Namawila Praktikant
04. november 2023 - 00:23 #2
Tak for din hurtige respons, Erik. Desværre går guiden skævt ved punkt 5. Herefter har jeg kun valgmulighederne 'Slet meddelelser', 'Søg efter meddelelser', 'Meddelelseslyd' (hvor kun standard korte lyde kan vælges), 'Kategori' og 'Tilpas chatrum'.
Avatar billede Erik K Ekspert
04. november 2023 - 01:23 #3
Jeg har desværre ikke længere en Samsung, men en Google Pixel.
Måske det på Samsung nu ser ud som på min Pixel?

Ved punkt 5 skal jeg vælge Info, så får jeg valgmulighederne:
Notifikationer eller Bloker og rapporter spam. Her vælger jeg notifikationer.

Så får jeg en hel del indstillingsmuligheder, bl.a. Standard, lydløs, Låseskærm og en, der hedder Lyd. Når jeg klikker på Lyd får jeg mange forskellige lyde at vælge imellem og der vælger jeg bare en, der skiller sig tilstrækkeligt ud fra standardlyden for alle andre sms-afsendere