Avatar billede Uvanga Ekspert
07. november 2023 - 22:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Antennestilling på wifi extender

Er der en optimal antennestilling for eksterne antenner på wifi extender: Lodret-Vandret-Skrå?
Avatar billede ebea Ekspert
07. november 2023 - 23:15 #1
Ja, der er optimale indstillinger. Problemet er at få dem indstillet. Det kan du kun gøre, ved at lave målinger af signalet. Brug din Mobil, som umiddelbart er det nemmeste værktøj du har, til det formål. Find de “døde” spot, og så prøv retninger på antennerne (1 cm. kan sommetider være nok).
Avatar billede puren Ekspert
08. november 2023 - 00:51 #2
hvis vi antager at det er en std. omni dipole antende så skal den stå lige op
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. november 2023 - 10:17 #3
ad #2 Dette giver også de bedste måleresultater, så det bliver løsning hos mig😎