Avatar billede Jolles Professor
10. november 2023 - 07:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sttørre menylinier

Mit syn svigter pga AMD, og jeg har brug for at ikoner og tekst på menylinier bliver større.
Det handler ikke om tekststørrelser, der kan ændres under indstillinger,  men om selve windows 10 eller 11, office 365-pakken, og fx tekststørrelsen under ikoner på skrivebordet, hvor Ikonerne kan gøres større, men ikke testen.
Er det overhovedet muligt
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
10. november 2023 - 09:08 #1
Den eneste løsning jeg har fundet (sidst jeg blev spurgt) var et "Registry Hack", hvor man skal manuelt ind og rettet i Windows's skjulte indstillings-database (the Registry). Windows har ikke deres egen brugervenlig indstillings-knap til den slags :(
https://www.youtube.com/watch?v=PuNUlVQleas
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2023 - 09:31 #2
Hvis du mener Tekststørrelser? Så tryk på Windowstasten = Indstillinger: Vælg Tilgængelighed ret på Tekststørrelser! Ps. Lider selv af AMD
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2023 - 12:52 #3
Er det i skalering og layout i indstillingerne du tænker at ændre i?
Normalt er den 100% men kan ændres opad i trin af 25%.
Skrift følger dog også med i størrelse den vej.
Avatar billede Jolles Professor
11. november 2023 - 13:41 #4
Tak for hjælpen, alle tre. Jeg prøver Henrik Hansens. De andre to venlige forslag kender jeg allerede...