Avatar billede Uvanga Ekspert
10. november 2023 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Windows 11 får ikke netadgang

Jeg har lige opdateret min PC til Windows 11. Det har medført at jeg ikke kan få Internetadgang. Når jeg tænder PC, er der kortvarigt forbindelse, men afbryder efter få sekunder. Det er gældende både for kablet forbindelse, samt for WiFi. Jeg har prøvet forskellige tiltag, men ingen hjælper. Jeg har ikke oplevet problemet med andre PC'er jeg har opdateret. Så bud på en løsning efterlyses.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2023 - 10:55 #1
Kunne være meget rart hvis du sagde hvilke forskellige tiltag du har gjort, så vi ikke kommer med forslag som du allerede har prøvet.

Reparer netværk?
Afinstallere netkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2023 - 12:48 #2
Er det stationær prøv at sætte strømstyring til høj ydelse.
Anden ting man kan gøre hvis det er en SSD du har i den er at deaktivere hurtigstart i strømstyringen. Det gør opstart en smule langsommere men til gengæld loader alle drivere op fra bunden af og bør virke bedre.
Sidst men ikke mindst bør du på producents side se om der er en nyere driver til dine netkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2023 - 12:54 #3
I enhedshåndteringen under netkort og egenskaber er der også noget strømstyring. Her kan man fjerne et tejk tegn der fortæller at Windows kan lukke for enheden
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. november 2023 - 13:28 #4
ad#1
Det har du ret i, jeg har prøvet de ting der i flere tråde tidligere er anbefalet, incl. de to du foreslår.
ad#2+3
Det er en stationær med SSD. Når jeg er hjemme igen vil prøve dine forslag.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. november 2023 - 17:32 #5
Har nu prøvet alt, og mere til, uden resultat. Så jeg er gået tilbage til Windows 10, og det fungerer uden problemer med netadgang. Hvad der sker for Windows 11 kan jeg ikke greje, så for nu kører jeg videre med Windows 10. Det er en Lenovo Desktop, men det skulle vel ikke spille nogen rolle!!
I bliver begge markeret med løsning, for udvist interesse👍
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2023 - 18:06 #6
#5 Det lyder som et slemt driver relateret problem der sker ved opgradering til 11.
Lyder dog lidt mærkeligt synes jeg at det ikke virker. Den pc jeg skriver ved her har et bundkort og cpu der nærmer sig 14 år og den kan godt køre 11 selvom jeg kun kører 10. Jeg vil nemlig ikke på min primære pc omgå måden at installere på.