Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2023 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slette mailkonti

Jeg har et lille problem. Jeg har YouSee som udbyder og derfor også en mailadresse der. Det fungerer da også rimeligt, men der har dog været problemer, så derfor oprettede jeg en Gmailkonto i august 2021.
Jeg har både Gmail-app´en på min mobil og og Samsung Mail appen på mobilen.
Når jeg går ind på Gmailkontoen på mobilen og klikker på "skriv" popper der et vindue op hvor der står:
Fra
Til
Emne
Skriv mail
____________________________________________________________

Jeg udfylder linjerne således:

Fra xxxxxx@gmail.com
Til xxxxx@pc.dk (YouSee konto)
Problemet er nu det, når jeg vil skrive min YouSee mailadresse, popper der fire adresser op.
1. Den rigtige YouSee mailadresse
2. xxxxxxxx@pc.dk (denne er forkert idet der mangler et tegn foran snabel a´et.)
3. Min rigtige Gmail-adresse xxxxxx@gmail.com
4. En forkert Gmail-adresse.

Så nu er det jeg spørger om hvordan jeg fjerner hhv. den forkerte YouSee mailadresse og den forkerte Gmail-adresse.

Jeg ved godt at det måske er lidt knudret skrevet, men jeg håber alligevel på at nogen kan hjælpe mig med at løse mit problem. Jeg har på et eller andet tidspunkt have dummet mig.

På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2023 - 20:35 #1
Tjek om gmail har gemt disse adresse i kartoteket.  Mener det kan være indstillet til at gemme automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2023 - 20:37 #2
Med hensyn til YouSee og mail har webmail for mig virket upåklageligt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2023 - 21:30 #3
Der er heller ikke noget i vejen med YouSee mail (i øjeblikket)
Gmailkontoen blev oprettet i august 2021 pga. alle mails fra eksperten ikke kom i indbakken. YouSee var så utroligt tunge at danse med så efter en periode oprette jeg en Gmail-konto, kun for at se om det var hos mig der var noget galt - det var det ikke.
Avatar billede Erik K Ekspert
13. november 2023 - 23:01 #4
Standardindstilling på Gmail er at når man taster en mailadresse man ikke tidligere har  sendt mail til, så oprettes der automatisk en kopi af mailadressen under dine kontakter.

Dette sker også, hvis man kommer til at taste forkert, men den gemte adresse også forkerte kan du finde i dine kontakter og slette den der.

Hvorledes det gøres med YouSee ved jeg ikke, men funktionen er den samme, så mon ikke man også der kan finde forkerte adresser under kontakter?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2023 - 00:09 #5
#4 - Jeg takker for hjælpen, men jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad der skal gøres for at løse problemet.
Jeg er ude på dybt vand når det gælder e-mails.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2023 - 06:38 #6
Du skal i gmail kontakter og slette dem der er forkerte.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. november 2023 - 17:57 #7
Du får lige en trin for trin vejledning.
Begynd med at oprette din Gmail på din PC - det gøres nemmest i Google Chromebrowser.
Når du åbner din Gmail på PC, får du ude til højre en række ikoner, bl.a. en blå figur der hedder kontakter, når du holder cursoren (hoover)over den.
Den klikker du på, og du får vist de kontakter du evt. har oprettet i Gmail.
Øverst til højre ser du en lup, en firkant med en pil indeni og et X - klike på firkanten og dine kontakter åbnes på en ny fane i Chrome.
Yderst til venstre får du bl.a. muligheden "Andre kontakter" - den klikker du på og så vises de kontakter, som du ikke selv manuelt har oprettet.
I den gruppe vil de mailadresser du har indtastet forkert også ligge.
Hold cursoren (hoover) over en mailadresse du vil slette, sæt et flueben til venstre for navnet og du får yderst til højre vist bl.a. 3 prikker (flere handlinger) før cursoren hen på de tre prikker og klik på dem og du får nu i dropdown bl.a. vist en papirkurv Slet.
Klik på den og den pågældende (forkerte) mailadresse vil forsvinde og ikke længere blive vist som en valgmulighed, når du indtaster mailadresser i en mail du vil sende.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2023 - 23:52 #8
Jeg vil prøve at se på det i morgen onsdag.
Problemet er ikke tilstede på pc ' en, men kun på mobilen
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2023 - 16:34 #9
Du vil også kunne gøre det på din telefon, men hvis du gør det på PC vil det også fjerne adresserne på din telefon, da det er samme Googlekonto.
Hvis du hellere vil gøre det på telefonen, så gøres det på denne måde:
Du åbner appen Kontakter og får så vist de kontakter du aktivt selv har lagt ind og ikke umiddelbart dem der er autogenererede af Gmail.
De ligger under Andre kontakter.
Andre kontakter (autogenererede) får du frem ved i søgefeltet øverst i din kontaktliste at begynde at skrive din mailadresse - så vil der nederst i listen dukke en liste op med Andre kontakter.
Her klikker du så på en af de forkerte adresser og derefter på ikonet med et plustegn øverst til højre.
Dette medfører at kontakten flyttes til listen med de kontakter du selv har oprettet.

Den finder du og klikker på den og så vil du øverst bl.a. få muligheden for at smide den i skraldespanden.
Når du derefter lukker appen og åbner den igen, vil du se, at den heller ikke længere findes under andre kontakter.
Da du bruger en Samsung og du nok ikke har installeret Googles app til kontakter, men anvender den præinstallerede fra Samsung, kan det se en smule anderledes ud, men metoden burde være den samme.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2023 - 19:27 #10
Det tyder på at problemet er løst🙂