Avatar billede Tversted Praktikant
15. november 2023 - 15:47 Der er 7 kommentarer

Internetforbindelse?

Den bærbare vil ikke anerkende internetforbindelsen, selv om den virker.
Problemet er, st Windows Update ikke virker. Den stopper fordi den ikke ved der er forbindelse til internettet.
Hvordan kommer jeg videre.
Maskinen er en gammel Medion, og bruges kun lidt. Men opdateres gerne når den er i brug.
Avatar billede valby Ekspert
15. november 2023 - 16:00 #1
Har du prøvet at åbne f.eks. avisen Information, for at se om der er forbindelse ?
Man kan opleve, at man er nød til, først at kable til computeren før der er "hul" igennem. Så kan man bagefter bruge Wi-Fi. Eller du bruger måske kabel nu ?
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2023 - 16:01 #2
Hvilken Windows version? 7, 8, 10 ?
Avatar billede Tversted Praktikant
15. november 2023 - 16:14 #3
Eondows10
Der er forbindelse både Wifi og Ethernet.
Problemet er, at computeren ikke ved det, og det gælder både Wifi og Ethernet. Derfor virker Windows Update ikke. Der kommer en besked om, at der mangler internetforbindelse.
Avatar billede Tversted Praktikant
15. november 2023 - 16:15 #4
Det skulle naturligvis stå Windows10
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2023 - 16:16 #5
Prøv eventuelt kun at bruge kablet og ikke wifi samtidigt. Genstart pc'en, så virker det måske?
Avatar billede Tversted Praktikant
15. november 2023 - 16:57 #6
Jeg har deaktiveret Wifi, og bruger kun kabel nu. Får stadig fejlmelding, men kan fortsat bruge internet.
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2023 - 17:35 #7
Prøv at søge efter fejlfinding. Så kan du køre fejlfindingsværktøjet for Windows Update.