Avatar billede Erik R Mester
15. november 2023 - 20:33 Der er 3 kommentarer

Hvad er hensigtsmæssig brug af Google drev til computer

Jeg bruger en stationær computer med rigelig lagerplads (1 TB SSD + 6 TB HDD). På drev D er en mappe (Gdrev), som synkroniseres med Google drev i “skyen”.
Endvidere bruger jeg lejlighedsvist 2 bærbare computere.
Google drev for computer er installeret på alle 3 computere; dvs. at jeg på alle 3 computere har et virtuelt drev (Google drive G:)
Det er uklart for mig om jeg ved lagring af filer på min stationære computer bør lagre dem i den mappe på Drev D som synkroniseres med Google drev - eller i en mappe på det virtuelle drev (Google Drive G:)
????
I dag kom jeg til at tænke på at jeg måske helt bør undlade at installere Google Drev til computer på min stationære computer - men nøjes med at bruge Google drev via en fane i Chrome - og kun installere Drev til computer på mine bærbare computere.
Kommentarer og råd modtages med tak.
Venlig hilsen
Erik
Avatar billede puren Ekspert
16. november 2023 - 00:20 #1
hvad er det du vil og hvad vil du opnå??
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. november 2023 - 00:57 #2
Har du tjek på backup ? -og husk synkronisering og backup er ikke det samme.
Avatar billede Erik R Mester
16. november 2023 - 09:32 #3
Hej puren og kurt54
ja, jeg tror jeg forstår forskellen synkronisering og backup
Jeg vil gerne vide om den opfattelse er korrekt, at jeg bør undlade aktivt at lagre filer i det virtuelle Google drive G: på min stationære computer, hvor jeg har rigelig plads og kan lagre alt arbejde i mappen D:\Google drev, som spejles til Google drev i "skyen".
På mine bærbare computere, som bruges lejlighedsvist, kan jeg tilgå alle filer i det virtuelle Google drive G: (Synkronisering via streaming) og lagre filer i samme placering.
I D:\Google drev på min stationære computer er der røde x på nogle undermapper - og jeg tror, det hænger sammen med at jeg inkonsekvent har brugt enten D:\Google drev eller G:\ (virtuelt drev) til lagring.