Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. november 2023 - 18:28 Der er 21 kommentarer

problemer med outlook

Jeg har windows 10 og outlook  2007 som mail program , jeg kan modtage mail men kan pludselig ikke sende mail , jeg får fejlmelding 0x800ccc80 ,jeg har 2 stk pc og det er samme melding på dem begge , er der nogen der kan hjælpe mig ? m.v.h.--H.C.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2023 - 18:39 #1
Formoder det er en YouSee mail du har?
I givet fald skal ændre indstillinger for udgående server. Skal være port 587 og med kryptering STARTTLS.

Men jeg foreslår igen, at du opgraderer dit mailprogram 😀
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. november 2023 - 18:40 #2
Er det win 10 og Outlook 2007 på begge?
Hvem er udbyderen - vel nok YouSee?
Outlook 2007 ...hmmmm - nok lige lovlig gammel
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2023 - 19:20 #3
Outlook 2007 er ikke kompatibel med de sikkerhedsprotokoller der bruges af mailudbyderne i dag (med mindre de er håbløst bagud).

Prøv i stedet at se om din mailudbyder har en guide til at sætte noget andet op, eks. det gratis thunderbird...
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. november 2023 - 20:09 #4
den står på udg. 587 og kryptering starttls , jeg er  ikke så teknisk , men hvordan opgraderer jeg mit mail program ?

ja, det er yousee jeg er hos
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2023 - 20:27 #5
Bruger webmail. Virker altid.
https://yousee.dk/yousee-mail
Har ikke behov for mail ned på computer. Har aldrig brugt Outlook.
Har set flere købe software her https://www.productkeys.dk/produktkategori/software/microsoft-office/
Avatar billede poko1 Ekspert
16. november 2023 - 21:01 #6
Du skal hente den nye Gratis Microsoft Outlook. Så kører dint Mailprogram igen!
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. november 2023 - 21:02 #7
jeg kan se at jeg kan få Outlook 2021 for 199 kr.er det noget i kan anbefale ?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. november 2023 - 21:05 #8
Du kan købe Office 2021 for ca. 135,00 Jeg bruger den selv:
Avatar billede kurtba Ekspert
16. november 2023 - 21:11 #9
Jeg har hjulpet nogle stykker i anledning af problemer med yousee mail i den sidste uge. Der var problemet den indgående server som skal være 995. I begge tilfælde stod den til 110.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2023 - 07:53 #11
Du kan hente det gratis Thunderbird mailprogram her: https://www.thunderbird.net/da/

Når den er installeret, kan du følge Yousee´s vejledning i at sætte det op - den finder du her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/thunderbird
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2023 - 08:18 #12
Hvis du installerer den Gratis Outlook så henter og opdaterer den dine data fra dine tidligere mailprogrammer!
https://ibb.co/ZG4PSxP
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
17. november 2023 - 08:53 #13
jeg prøver at hente gratis outlook men synes der kommer så mange forskellige tilbud , en del på engelsk som jeg jo ikke kan og en del hvor der står gratis prøvetid ,er der en nem måde jeg kan bruge ?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2023 - 09:20 #14
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2023 - 09:35 #15
Så vidt jeg ved er "outlook" kun helt gratis, hvis man bruger web-versionen - altså ikke har et program på sin PC.

Der har været tale om at Windows Mail udgår i de ny udgaver af Windows 11, og bliver erstattet af noget "Outlook App" - så vidt jeg ved er det kun gældende for Windows 11 - og jeg har ikke haft held til at finde mere om det.

Men helt gratis outlook her og nu, tror jeg ikke er muligt, andet end som prøvelicens der udløber efter en månedstid...
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
17. november 2023 - 10:19 #16
outlook 2021 kan købes for 199 kr. er det et en gangs beløb? , så mener jeg at det er den bedste løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2023 - 10:56 #17
#16 Det er et køb der kører flere år. Før i tiden var Office pakker understøttet i 10 år fra udgivelses dato. Havde selv en 2010 pakke. Men har gået over til Libre Office og som før skrevet kører web mail fra både YouSee og Gmail.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2023 - 11:31 #18
Køb af office produkter gælder indtil produktet bliver forældet (Som din 2007´er). ellers kaldes det Microsoft 365 og er et løbende abonnement.

Det kan godt være den bedste løsning for dig, hvis du er vant til Outlook, og ikke vil prøve kræfter med andre mail-programmer (ærligt talt er det en stor omvæltning eks. at gå over til Thunderbird). Bemærk dog at der er stor forskel på moderne outlook og din outlook 2007 i udseendet.

Bemærk også at du får outlook med i office 2021 plus for kr. 178 her: https://www.productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2021-professional-plus-pc

Der findes mange andre "udbydere" af office produkter, så har man tid og tillid nok kan man finde den endnu billigere andre steder.
Avatar billede INK Ekspert
17. november 2023 - 12:00 #19
Den hjemmeside, som #18 henviser til kan anbefales. Har brugt den mere end 10 gange for venner og bekendte. En enkelt gang fik jeg en licenskode, der ikke virkede, men det blev straks klaret med en ny kode uden beregning. Disclaimer: jeg har ingen relation eller økonomisk interesse i nævnte firma.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2023 - 12:15 #20
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2023 - 13:07 #21
#19 ink det anbefalede jeg allerede i #5 ;-)