Avatar billede AHsen Praktikant
17. november 2023 - 22:22 Der er 2 kommentarer

Tilslutning af 2x skærme fra bærbar og docking station

Jeg skal have et nyt hjemme-setup, så kæresten har mulighed for tilslutning af arbejdscomputer, når hun arbejder hjemmefra. jeg spiller i min fritid og har tidligere brugt stationær pc med skærme tilsluttet direkte. Jeg går nu over til en bærbar, som kan trække spil også - i den forbindelse ønsker jeg set setup, hvor jeg har mulighed for 120hz for den ene skærm som minimum - Den anden er okay med 60hz. Jeg ønsker ikke at bruge en stor sum penge på en docking station, som kan trække 2x 120hz.
Hvis jeg køber en markant billigere 120/144hz docking station og tilslutter den ene skærm til dockingstation og den anden i computeren gennem hdmi, vil det så virke, så en af skærmene trækker 120hz +, eller vil begge skærme forblive 60hz eftersom docking station ikke understøtter 2x 120hz?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2023 - 13:00 #1
Umiddelbart vil jeg tro, at det kommer til at afhænge af grafikkortet i din laptop og ikke docken, da den jo "bare" tjekker ind på maskinen som en USB-device.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2024 - 20:32 #2
Nu findes der jo dokning stadioner hvor connection ikke er USB - eks https://www.itlagersalg.dk/shop/lenovo-thinkpad-ultra-13923p.html