Avatar billede desist Seniormester
19. november 2023 - 15:29 Der er 6 kommentarer

iPhone

Hej
Nogen der ved om det er muligt, at skjule wifikoden i indstillinger. (Så den ikke bare kommer frem når man trykker på den)?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2023 - 18:52 #1
Jeg har sat min op med en del begrænsninger - bla skal der bruges fingeraftryk eller kode for at se følsomme data. Der er en del apps, der kræver fingeraftryk i daglig brug - men det lever jeg med.
Det kan man selvfølgelig slå fra hvis man ikke gider det til daglig brug - men så er den jo også åben efter evt tyveri.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2023 - 22:00 #2
På min iPhone 13 pro kræves der faceid for at kunne se wifi koden. Jeg mindes ikke at have ændret nogen indstillinger. Men ellers er det jo som claes57 skriver.
Avatar billede desist Seniormester
20. november 2023 - 08:52 #3
Jo, den er også beskyttet med fingeraftryk kode i dette tilfælde.
Problemet her er, at det er min søn på 11 der har telefonen. Og det jeg gerne vil undgå, er bla. andet at han kan se den.
Som jeg siden hen har fundet af. Er at det er blevet muligt, at se denne kode i en af de nyere iOs opdateringer. Så jeg tror ikke der er noget at gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2023 - 09:20 #4
På de fleste routere kan du oprette et gæstenetværk - og så flytte ungen til det. Husk at slette det gamle netværk på telefonen.
Så han han adgang til internet, men ikke data om jeres net i hele huset.
Se mere i routers manual om opsætning.
Avatar billede desist Seniormester
20. november 2023 - 12:52 #5
Vi har allerede gæstenetværk. Det synes jeg som heller ikke han skal kende koden til
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2023 - 13:23 #6
Så er der kun mulighed for at have data nok på telefonen og udelukke ham fra alt internet i huset.