27. november 2023 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slumrefunktion virker ikke efter odatering af windows 10

Efter opdatering af windows 10 virker slumrefunktionen ikke længere. Jeg har forsøgt alle de gængse indstillingsmuligheder uden held. Nogen gode ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 11:35 #1
Vil sige du ikke har en knap i strømstyringen der hedder slumre der er krydset af?
Funktioner er normalt grået ud men kan tilgås ved at trykke på hvad tænd/sluk knapper gør og så gå i avancerede indstillinger
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 11:42 #2
Måske siden her https://www.makeuseof.com/windows-10-fix-mising-sleep-option/ kan afhjælpe dit problem.
Du skal måske hvis slumre ikke er synlig køre  powercfg -restoredefaultschemes kørt som admin i en kommandoprompt.
Prøv at gennemgå tråden her og se om du finder løsning der.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 11:50 #3
Måske denne video også kan hjælpe dig https://www.youtube.com/watch?v=UuN23PAVu6c
30. november 2023 - 13:26 #4
Tak for info. Det har desværre ikke hjulpet mig men jeg har ikke givet op. Tak for hjælpen. Vh Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2023 - 14:51 #5
Hvis slumre er aktiv på din pc bør du kunne lukke den med denne genvej.
Du højreklikker på skrivebordet og vælger opret genvej.
I genvejen kopierer du dette ind:
rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0
Du kalder genvejen Slumre. Du kan skifte ikonet til et bedre hvis det er.
For at starte pc op igen fra denne tilstand skal du bruge start knappen. Jeg kunne ikke få min til at vågne fra tastaturet, måske fordi jeg ikke har strøm over usb porte når jeg lukker computeren