Avatar billede Uvanga Ekspert
10. december 2023 - 00:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hastighedstest på net giver forkellige værdier

Når jeg klikker på WiFi SSID, + Detaljer + "tandhjul" på min Android mobil viser den f.eks. 400mbps hastighed (Viser ikke om det er download eller upload).
Men når jeg tester decideret på nettet vises:
Download 95mbps, upload 51,5mbps. (Oorkla speedtest)

Er måling på 400mbps kun hastighed fra mobil til router?
De 400mbps på mobiltelefon kan forøvrigt variere > +- 40%, op til 100%. Det selv om jeg sidder på samme sted, og der ikke er andre på nettet.
Avatar billede ebea Ekspert
10. december 2023 - 08:31 #1
Ping hastighed, er fra den enhed som Ping signalet sendes fra, og til den Server som der testes imod, og retur.
Og hastighed, kan variere næsten konstant, fra en mobil (og især hvis der testes imod en Oorkla Server).
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. december 2023 - 09:52 #2
Tak for afklaring.
Jeg har udført en test hvor internet er afbrudt, og derefter testet fra mobil til router. Mobil viser som tidligere 400mbps > +- 40%, op til 100%. Så det er en meget lokal hastighed👩‍🔧
Speedtest online viser stadig Download 95mbps, upload 51,5mbps.